תוצאות ניסוי חודש הספאם של מקאפי
חברת מקאפי ערכה ניסוי, אשר נועד לבדוק כמה ספאם יקבל אדם אשר נרשם לכל האתרים המבקשים את כתובת הדואר האלקטרוני שלו. להלן התוצאות.

מקאפי החלה את הניסוי בחודש אפריל, כמעיין מחווה לסרטו של מורגן ספארלוקס, Super Size Me, אשר בדק את התוצאות של אכילת מקדונלדס במשך 30 יום. במקום מזון מהיר, מקאפי אספה קבוצה של 50 מתנדבים ממדינות שונות, וערכה להם דיאטת ספאם.

החל מה-1 באפריל ועד ה-1 במאי, הקבוצה גלשה ברשת, נרשמה לאתרים חינמיים, אתרים חדשים ולמעשה, לכל דבר שניתן להרשם אליו באינטרנט.

והתוצאות? סימון, אחד המשתתפים בניסוי, אשר חיפש מידע על ויאגרה, קיבל כמות של 7,084 הודעות דואר זבל. משתתף אחר, אשר חיפש "דברים בחינם", קיבל 2,131 הודעות ומשתתף נוסף, אשר חיפש אחר "קליפים מצחיקים", קיבל כ-2,000 הודעות.

ובאותו נושא - לא מכבר דיווחנו על פרסום קווים מנחים הנוגעים לשאלה כיצד ספקיות גישה לאינטרנט יכולות להלחם בדואר זבל.

ההמלצות פורסמו על ידי גוף המכונה Messaging Anti-Abuse Working Group (MAAWG). הגוף המליץ לספקיות הגישה לאינטרנט להשתמש בשרתים נפרדים עבור דואר אלקטרוני נכנס ועבור דואר אלקטרוני מועבר (forwarded).

בנוסף, הגוף המליץ לספקיות הגישה לרשת לחסום פורט, הידוע כפורט 25, דרכו מועבר דואר הזבל.

ריצ`ארד קוקס, מארגון האנטי-ספאם Spamhaus, מאמין כי קווים מנחים אלו יכולים להיות מיושמים עוד במהלך השנה.

לדברי קוקס, "ההמלצות הן מאוד משמעותיות והן מגיעות מגוף בעל מוניטין רב כך שאין סיבות שלא ללכת בעקבותן".

ובעוד ה-MAAWG מנסה להלחם בדואר הזבל, נראה ששולחיו הולכים ומשתכללים מיום ליום. לאחרונה, דיווחנו כי ספאמרים החלו להשתמש בשורות נדון בלתי ידידותיות בדואר הזבל אותו הם שולחים, כדוגמת "איזה פרצוף מטופש יש לך".

"שימוש בהעלבות בשורת הנדון הוא ניסיון למשוך גולשים מסוקרנים או כועסים לפתוח את המייל וללחוץ על הקישור שמופיע בו", כך לדברי פול ווד, אנליסט בכיר בחברת האנטי-ספאם MessageLabs.

ווד הוסיף- "זה הופך את המייל לאישי, היות ומדובר בהעלבה ישירה, אשר משתמשת בשמו של מקבל הדוא"ל".

לדברי חברות האנטי-ספאם, הודעות ה"פרצוף מטופש" מכילות קובץ אשר פתיחתו תוביל לאתר המכיל תוכנה זדונית, אשר משעבדת את המחשב של הקורבן לבוטנט של ספאמרים.


© כל הזכויות שמורות