לוחמים בדואר זבל מורידים את הכפפות
פורסמו קווים מנחים הנוגעים לשאלה כיצד ספקיות גישה לאינטרנט יכולות להלחם בדואר זבל.

ההמלצות פורסמו על ידי גוף המכונה Messaging Anti-Abuse Working Group (MAAWG). הגוף המליץ לספקיות הגישה לאינטרנט להשתמש בשרתים נפרדים עבור דואר אלקטרוני נכנס ועבור דואר אלקטרוני מועבר (forwarded).

בנוסף, הגוף ממליץ לספקיות הגישה לרשת לחסום פורט, הידוע כפורט 25, דרכו מועבר דואר הזבל.

ריצ`ארד קוקס, מארגון האנטי-ספאם Spamhaus, מאמין כי קווים מנחים אלו יכולים להיות מיושמים עוד במהלך השנה.

לדברי קוקס, "ההמלצות הן מאוד משמעותיות והן מגיעות מגוף בעל מוניטין רב כך שאין סיבות שלא ללכת בעקבותן".

ובעוד ה-MAAWG מנסה להלחם בדואר הזבל, נראה ששולחיו הולכים ומשתכללים מיום ליום. לאחרונה, דיווחנו כי ספאמרים החלו להשתמש בשורות נדון בלתי ידידותיות בדואר הזבל אותו הם שולחים, כדוגמת "איזה פרצוף מטופש יש לך".

"שימוש בהעלבות בשורת הנדון הוא ניסיון למשוך גולשים מסוקרנים או כועסים לפתוח את המייל וללחוץ על הקישור שמופיע בו", כך לדברי פול ווד, אנליסט בכיר בחברת האנטי-ספאם MessageLabs.

ווד הוסיף- "זה הופך את המייל לאישי, היות ומדובר בהעלבה ישירה, אשר משתמשת בשמו של מקבל הדוא"ל".

לדברי חברות האנטי-ספאם, הודעות ה"פרצוף מטופש" מכילות קובץ אשר פתיחתו תוביל לאתר המכיל תוכנה זדונית, אשר משעבדת את המחשב של הקורבן לבוטנט של ספאמרים.

נראה כי חלו תמורות רבות בדואר הזבל ב-30 שנות קיומו. כזכור, הודעת הפרסום הראשונה נשלחה באמצעות דואר אלקטרוני ב-3 במאי, 1978, ל-400 אנשים. ההודעה נשלחה מטעמה של חברת DEC, יצרנית מחשבים אשר אינה פעילה עוד.

ההודעה נשלחה באמצעות Arpanet, רשת התקשורת אשר קדמה לרשת האינטרנט, וזיכתה את שולחיה בהרבה ביקורת ממקבלי ההודעה.

שלושים שנים אחרי, דואר הזבל הפך לתעשייה מחתרתית אשר שולחת מיליארדי הודעות מדי יום.

על פי נתונים אשר נאספו על ידי ה-FBI, כ-75 אחוזים מההונאות ברשת נעשות באמצעות דואר זבל. בשנת 2007, פושעי דואר הזבל הרוויחו למעלה מ-239 מיליון דולר.




© כל הזכויות שמורות