בית משפט הורה למפרסם מקוון להשתמש במילות מפתח שליליות.
ההגיון הטמון בהחלטה תקדימית זו שנכתבה על-ידי בית המשפט המחוזי בפלורידה, כה פשוט, כך שלא ברור מדוע עד כה לא ראינו כזו פסיקה בעבר.

במה דברים אמורים?

תחילת הסיפור ידועה זה מכבר - חברה מתחום הבנקאות, בעלת מספר סימני מסחר בהם המילה "Orion" מופיעה, פתחה בהליכים משפטיים נגד מפרסם מקוון אשר עשה שימוש במילה "Orion", ללא הרשאה, באופנים שונים ומגוונים בכדי למשוך אליו תעבורת גולשים אינטרנט.

עד כה הכל מוכר וכצפוי בית המשפט נתן צו האוסר על המעוול לעשות שימוש כלשהו במילה "Orion".

אבל... וכאן מגיע החלק המעניין, בית המשפט הוסיף תנאי נוסף בצו. התנאי קובע כי במקרה והמעוול יבקש לעשות שימוש בשרותי מנועי החיפוש וירכוש מילות מפתח (כמובן שאסור לו לרכוש את המילה המדוברת) חייב המעוול לרכוש מילות מפתח שליליות! הידועות גם כמילות מפתח מחריגות.

במילים אחרות, החל מיום מתן הצו, על המעוול לפעול באופן פוזיטיבי בכדי למנוע הצגת אתרו ומרכולתו בחלק של הפרסומות הממומנות (PPC) בכל מקרה בו המשתמש במנוע החיפוש יקליד את המילה "Orion". כה פשוט וכה מוצלח.

אין ספק כי מדובר בעליית מדרגה ככל שנוגע להרתעת העוסקים, בחוסר תום לב, במפתוח סימני מסחר . אך אין בכך די. מפסיקה ענפה בתחום, מותר לעשות שימוש בסימני מסחר באופן חוקי, למשל למטרות השוואה, ולאלה עדיין השפעה על מנועי החיפוש והצגת העמוד בתוצאות החיפוש.

יחד עם זאת, אין ספק כי מדובר ברעיון מקורי ופשוט שעדיין לא ברור איך לא חשבו עליו לפני כן.

והנה נוסח החלק הרלוונטי בצו:

when purchasing internet advertising using keywords, adwords or the like, require the activation of the term “ORION” as negative keywords or negative adwords in any internet advertising purchased or used.


© כל הזכויות שמורות