גם סוני תציע אלבומים ללא הגנת DRM
חברת התקליטים של סוני, Sony BMG, הודיעה כי אף היא מתכננת להשיק שירות אשר יאפשר לגולשים לקנות אלבומים אשר אינם מוגנים באמצעות מערכת DRM (קיצור של Digital Rights Management).

משמעות ההחלטה היא כי כל ארבע חברות התקליטים הגדולות בעולם יציעו מוזיקה אשר אינה מוגנת באמצעות DRM. סוני תשיק את השירות המדובר החל מה-15 לינואר, ברחבי ארה"ב.

סוני תציע למכירה את האלבומים דרך האתר MusicPass.com. בשלב הראשון, 37 אלבומים בלבד, של אומנים כמו סלין דיון, אבריל לוין וברוס ספרינגסטין, יהיו זמינים להורדה דרך האתר.

את האלבומים ניתן יהיה להוריד באמצעות הכנסת קוד אשר יופיע על פני כרטיסי מתנה. שווי כל כרטיס צפוי להיות כ-12.99 דולר.

השירות הנ"ל יושק בקנדה בסוף ינואר. ברם, סוני הודיעה כי אין בכוונתה להשיק שירות דומה באירופה.

כזכור, אתמול דיווחנו כי חברת וורנר מיוזיק , הודיעה כי היא תחל למכור שירים ואלבומים ללא תוכנת DRM, באמצעות שירות המוזיקה הדיגיטלית של אמזון.

קבוצת יוניברסל מיוזיק הודיעה כבר באוגוסט כי היא תחל למכור לתקופה מסוימת מוזיקה דיגיטלית של אמנים כמו סטינג, 50 Cent וסטיבי וונדר ללא טכנולוגיה המגנה על הקבצים מפני העתקה.

בסוף חודש מאי החלה חנות המוזיקה המקוונת של אפל, iTunes, למכור שירים ללא DRM של EMI.

דרך שיווק נוספת, מעניינת מעט יותר, היא הדרך אותה בחרו יוצרים כמו רדיוהד וטרנט רזנור- הצעת האלבום דרך האינטרנט, כאשר הגולשים עצמם מחליטים כמה לשלם עבור האלבום, אם בכלל.

כזכור, לא מכבר דיווחנו כי רזנור, אשר הפיק את האלבום של סאול וויליאמס "The Inevitable Rise and Liberation of Niggy Tardust", פרסם את תוצאות הניסוי : 154,449 הורידו את האלבום של וויליאמס, מתוכם 18.3 אחוזים שילמו עבורו 5 דולר, והשאר לא שילמו דבר.

רדיוהד, מצידה, אינה חושפת נתונים. ברם, לפני כשלושה שבועות הודיעה הלהקה כי היא חוזרת לדרכי המכירה המוכרות, ומפסיקה להפיץ את האלבום באמצעות הרשת.


© כל הזכויות שמורות