ה- FTC, הפרסום המקוון וההגנה על הפרטיות
מחבר המאמר מציין כי ועדת הסחר הפדראלית תקיים היום ומחר פגישות לגבי ההגנה על הפרטיות. השאלות שתיבחנה בפגישות הללו תכלולנה שאלות כמו כמה שליטה אנשים צריכים או רוצים לגבי כמות המידע שארגונים רבים אוספים עליהם כשהם עוברים מאתר לאתר באינטרנט.

המחבר מספר כי לפני פגישות ה- FTC המיועדות, קואליציה של ארגוני צרכנים קראה ביום רביעי ליצירת רשימות של לקוחות שאינם מעוניינים שיתבצע אחרי פעולותיהם מעקב בתוכניות העוקבות אחר התנהגותם באינטרנט ועושות שימוש במידע על הלקוח כדי להציג לו פרסום רלוונטי.

מחבר המאמר מוסיף כי ללא קשר, הכריזה AOL שתאפשר ללקוחות להסיר עצמם מבסיס הנתונים של הלקוחות אחריהם נעשה מעקב מסוג זה. מי שיסיר את עצמו לא יראה פחות פרסומות, אלא יקבל פרסומות כלליות יותר.

לטענת המחבר רוב המעקב אחר התנהגותם של אנשים נעשה באופן אנונימי וחברות השיווק בדרך כלל יודעות רק מהם האתרים בהם מישהו ביקר ולא את שמו או כתובתו של המשתמש. אולם לפי מומחים בתחום הגנת הפרטיות המקוונת, יכולת המעקב המקוונת גדלה ומתפתחת והופכת למתוחכמת ומשווקים ידעו יותר ויותר דברים על הגולש עצמו.

המחבר טוען כי ההתפתחויות הללו מעלות שאלות חדשות שעל הצרכנים לשאול את עצמם, כמו האם לאנשים אכפת אם מפרסמים יעקבו אחר צעדיהם הדיגיטליים? מה ירגישו הצרכנים כשהשיווק המותאם אישית יגיע לטלוויזיה ולטלפון הסלולרי שלהם?

בהמשך המאמר בוחן המחבר את המודלים העסקיים של תעשיית הפרסום המקוונת ודעות שונות לגבי הצורך ברגולציה על התחום.


© כל הזכויות שמורות