תוכנות לחסימת פרסומות לאו דווקא חוקיות
מחבר המאמר קובע כי חברות שהמודל העסקי שלהן מסתמך על פרסום פנו פעמים רבות לבתי משפט במטרה למנוע שימוש במוצרים שמאפשרים ללקוחות לחסום או לדלג על פרסומות.

לפי המחבר, הקרב המשפטי העתידי עלול להיות קשור לישומים המתווספים לדפדפן ומאפשרים לאנשים להימנע מפרסומות. לטענת המחבר הישומים הללו נעשים יותר ויותר פופולריים ומומחים משפטיים אומרים כי הפופולריות שלהם נוגסת ברווחים מפרסום.

המחבר מצטט את ג`ון פאלפרי, מנהל מרכז ברקמן לאינטרנט וחברה בבית הספר למשפטים של הארוורד, שטוען כי הוא בהחלט צופה תביעות משפטיות הקשורות לנושא.

המחבר מציין כי יישום חסימת הפרסום של Firefox הוא היישום הבולט הקיים כיום לחסימת פרסומות וכי הוא מאפשר לאנשים לחסום פרסום מאתרי אינטרנט ספציפיים ועוד. המחבר מזכיר גם ישומים דומים הזמינים לדפדפנים אופרה, סאפארי ואינטרנט אקספלורר.

המחבר טוען כי לשכת הפרסום האינטראקטיבי, הזרוע המבצעת עבודת לובי לתעשיית הפרסום המקוונת, אומרת שהיא איננה מכינה מתקפה משפטית כרגע בנושא וכי היא מתמקדת בעבודה עם מפתחי התוכנה והצרכנים, על מנת למצוא דרך ביניים לפתרון הבעיות בתחום.

בהמשך המאמר מזכיר המחבר כי אתרים רבים אוסרים על שימוש בתוכנות לחסימת פרסום באתריהם בהסכמי תנאי השירות שלהם. המחבר מביא כדוגמה את אתר הרשתות החברתיות MySpace.com, שאוסר על "כיסוי או טשטוש פרסומות בבאנרים בעמוד הפרופיל האישי או בכל עמוד של האתר באמצעים כלהם".

המחבר טוען כי תביעה עתידית בנושא זה תכלול שני טיעונים- שמתרחשת הפרת זכויות יוצרים ושתנאי השימוש של האתר מופרים.

למידע נוסף לגבי תחום הפרסום באינטרנט, אשר הוסיף סוגיות משפטיות חדשות לאלה הקיימות זה מכבר בתחום הפרסום, לחצו כאן .


© כל הזכויות שמורות