האם הצעדים של גוגל מפחידים אותך?
מחברת המאמר מספרת כי שני אנשים יצאו יום אחד ממשרדם בסן פרנסיסקו לבית קפה קרוב לשתות קפה וכי מספר שבועות אחר כך הם גילו כי תמונה שלהם מבית הקפה נמצאת ביישום המפות המקוון של גוגל, כחלק משירות תמונות הרחוב החדש של ענקית החיפוש.

המחברת אומרת כי גוגל חשפה את השירות החדש, הכולל תמונות רבות, אולם זו אינה הפעם הראשונה בה היא משיקה שירות ובו מאגר נתונים שאנשים מסוימים יעדיפו כי ישארו נתונים פרטיים. למעשה, גוגל מאחסנת כבר שנים נתונים על חיפושים מקוונים ומנתחת את הנושאים ביישום הדואר Gmail כדי להציג למשתמשים פרסומות רלוונטיות.

מחברת המאמר מספרת שכעת, כאשר גוגל מאפשרת צפייה בתמונות ומעקב אחר התנהגות צרכנים בעולם המקוון, ישנם אנשים שמתחילים לשאול עד להיכן עלול להגיע המעקב.

לאחרונה דורגה גוגל במקום האחרון על ידי קבוצה שמטרתה הגנה על הפרטיות, מבין רשימה של אתרים מרכזיים. הציון הנמוך ניתן לגוגל גם בגלל המגוון של מוצריה והיכולת לשתף מידע ביניהם, כמו גם נתח השוק הגדול של החברה, הדומיננטיות שלה ומספר המשתמשים.

המחברת מזכירה כי לאחרונה ברכו נציגי האיחוד האירופי את הצעתה של גוגל לצמצם את תקופת שמירת המידע על חיפושי המשתמשים במנוע החיפוש. גוגל הודיעה כי החברה תשמור את המידע על משתמשיה בצורה אנונימית בשרתיה למשך 18 חודשים ולא 24 .

המחברת מצטטת את פרופסור כריסטופר סלובוגין מבית הספר למשפטים באוניברסיטת פלורידה, שטוען כי מדובר בפשרה, היות ואנשים רבים מעוניינים במידע, הם מוכנים לוותר על מעט מפרטיותם כדי לקבל את המידע.

מחברת המאמר סוקרת בהמשך את דעתם של מומחים משפטיים נוספים, שלטענתם יש להתאים את החקיקה כדי לענות על הנושאים הנובעים מההתקדמות הטכנולוגית.


© כל הזכויות שמורות