אפל ואמזון יחלו למכור מוסיקה ללא DRM
המבקרים של ניהול זכויות דיגיטלי (DRM) אומרים כבר זמן רב כי חברות התקליטים יכולות להגדיל את מכירותיהן אם הן תצענה מוסיקה שאיננה מוגנת בטכנולוגיה למניעת העתקה.

בחודשים הקרובים חנות המוסיקה המקוונת של אפל, iTunes והקמעונאית המקוונת אמזון תבדוקנה את ההשערה הזו. אמזון הודיעה ביום רביעי האחרון כי היא מתכננת למכור שירים דיגיטליים של EMI שלא יהיו מוגנים ב- DRM. השירים ימכרו דרך חנות ההורדות של אמזון וניתן יהיה לנגנם במגוון רחב של התקנים ניידים, כולל iPod ו-Zune.

קודם להכרזה של אמזון, הודיעה אפל לפני כחודש כי היא גם תחל למכור מוזיקה של EMI ללא DRM.

בפברואר נודע כי חברת המוסיקה EMI, ביתם של הרולינג-סטונס, וקולדפליי, נמצאת במו"מ עם קמעונאים מקוונים לגבי מכירת הקטלוג המוסיקלי הדיגיטלי שלה בפורמט של MP3 ללא הגנה מהעתקה.

בתקופה האחרונה מסתמנת בהוליווד מגמה שמטרתה ליישם אסטרטגיה מנצחת להפצת סרטים ומוסיקה באינטרנט. חברת המוסיקה EMI חתמה לאחרונה על הסכם שיתוף הפעולה עם Yahoo שיאפשר ללקוחות מאירופה לצפות בסרטוני פרומו בשירות Yahoo מיוזיק. לפי ההסכם, תאפשר Yahoo מיוזיק ללקוחות מאירופה גישה חופשית לסרטוני וידאו של אמני EMI, כולל לילי אלן, קולדפליי, ג`נט ג`קסון, נורה ג`ונס ורובי וויליאמס.

בתחילת השנה נודע כי Yahoo ממשיכה לספק למשתמשיה מוסיקה ללא DRM (ניהול זכויות דיגיטליות) באמצעות שירות Yahoo מיוזיק.

בצעד נדיר פרסמה אפל בפברואר מכתב פתוח ממנכ"ל אפל, סטיב ג`ובס, בו הוא קורא לחברות התקליטים לזנוח את טכנולוגית ניהול הזכויות הדיגיטליות.

למאמר "האם השימוש ב- DRM גורם למונופול בתחום המוסיקה?" לחצו כאן .


© כל הזכויות שמורות