גוגל רוכשת את DoubleClick עבור 3.1 מיליארד דולרים
גוגל הסכימה לשלם 3.1 מיליארד דולרים במזומן עבור חברת הפרסום המקוונת דאבלקליק, בעיסקת הרכישה הגדולה ביותר שלה אי פעם. העיסקה תאפשר לגוגל להרחיב את רשת המפרסמים שלה ואתרי האינטרנט בהם היא מוכרת פרסום ותיתן תנופה לעסקי הפרסום שלה.

העיסקה צפויה להיסגר מאוחר יותר השנה והיא תאפשר לסוכנויות מדיה ומפרסמים לנהל קמפיינים משולבים בתוצאות חיפוש ותצוגת פרסומות דרך אותה מערכת.

גוגל קונה את דאבלקליק מחברת האחזקות הפרטית הלמן ופרידמן, שרכשה את דאבלקליק לפני כשנתיים תמורת 1.1 מיליארד דולרים. העיסקה צריכה לקבל את אישור הרגולטורים. מגוגל נמסר כי החברה בטוחה כי הרשות להגבלים עסקיים ורגולטורים נוספים יאשרו את העיסקה.

ההודעה על העיסקה מביאה לסיום את גל השמועות על מלחמת הצעות מחיר בין גוגל, מיקרוסופט, AOL ויאהו על דאבלקליק. מומחים טוענים כי גוגל תוכל כעת להתחרות טוב יותר בעסקי הפרסום החזקים של יאהו ולהקשות על מיקרוסופט, שלאחרונה השיקה את מערכת הפרסום שלה בתוצאות חיפוש.

בתשובה לשאלה האם גוגל תיתן למפרסמים גישה למידע על תוצאות חיפוש של המשתמשים, למטרות פרסום ממוקד באמצעות המערכת של דאבלקליק, אמר אחד ממייסדי גוגל כי סביר להניח שהיא לא תעשה זאת, מאחר ופרטיות המשתמשים חשובה לגוגל.

בשנות ה-90` ספגה דאבלקליק ביקורת רבה בשל ניסיונה לאחד מידע מהעולם האמיתי ומהעולם המקוון על משתמשים ולעקוב אחר פעילותם על מנת להציג להם פרסום ממוקד הנשען על פרופיל המשתמשים. החברה אולצה להפסיק לעשות שימוש בשירות פרסום ממוקד "אינטיליגנטי" שהיא השיקה בשנת 2000.

לפני כשנתיים הסדירה דאבלקליק תביעות שבהן הואשמה בריגול ומעקב ואיסוף מידע אישי של משתמשים ובשילוב המידע עם נתונים על הרגלי הגלישה של המשתמשים.

בכל יום שאנו מתעדכנים בקורה בעולם הקיברנטי, יותר ויותר מתברר כי הנחת היסוד, שאין אנונימיות ברשת ולו הבסיסית ביותר, הינה נכונה מתמיד. למאמר הראשון מתוך שניים, אשר מביא דוגמאות לסוגי הפגיעה באנונימיות הוירטואלית לחצו כאן ולמאמר השני כנסו כאן .


© כל הזכויות שמורות