ניהול זכויות דיגיטלי ותחזיות לגבי מוסיקה דיגיטלית
מוקדם יותר החודש כשפירסם סטיב ג`ובס את המכתב הפתוח שלו נגד DRM " מחשבות על מוסיקה " שכוון לתעשיית המוסיקה, כולם שמעו את מה שרצו לשמוע. רוב תעשיית המוסיקה בארה"ב הבינה את דבריו כאיום להכנסותיה, כהצעה לחזור לעידן של נאפסטר, כשבעלי הזכויות לא קיבלו כסף.

חברות תקליטים עצמאיות רבות בארה"ב הרגישו שהמכתב מזניח אותן ולא מתייחס לאינטרסים שלהן בויכוח באופן ציני, מאחר והן כבר מוכרות מוסיקה ללא ניהול זכויות דיגיטלי והן כרגע לא יכולות למכור את קבצי המוסיקה בחנות המקוונת iTunes, בדיוק בגלל הסיבה הזו.

במחקר של חברת ג`ופיטר שבוצע בדצמבר וינואר 62 אחוזים ממנהלי קבוצות מוסיקה אירופאיות מסרו כי הם חושבים כי המוסיקה הדיגיטלית תרוויח מקבצים ללא DRM שניתן יהיה להשמיעם בכל נגן מדיה ולא רק ב-iPod, נושא שהפך לטעון ולמקור לויכוחים, במיוחד בצרפת.

40 אחוזים מהמשיבים חושבים גם שדרושה התערבות ממשלתית או מאמץ מצד הצרכנים על מנת להפוך את מכירת קבצי המוסיקה ללא DRM לאפשרית.

eMarketer מעריך כי ההוצאה על מוסיקה דיגיטלית בארה"ב תגיע לקרוב ל-5 מיליארד דולרים ב-2010, לאחר שב-2005 היקף המכירות הגיע ל-1.1 מיליארד דולרים. בעוד ארה"ב אחראית לכ-59 אחוזים משוק המוסיקה הדיגיטלית העולמי ב-2005, eMarketer צופה כי נתח השוק הזה ירד ל-42 אחוזים ב-2010 כששרותי מוסיקה מקוונת וניידת ישגשגו מחוץ לארה"ב.

הורדות דיגיטליות אחראיות לאחוז קטן יחסית מכלל מכירות המוסיקה בארה"ב. נתון זה צפוי להשתנות כשמוסיקה ניידת תאומץ על ידי משתמשים נוספים מעבר למאמצי החידושים הראשונים.

בתחילת החודש נודע כי חברת המוסיקה EMI, ביתם של הרולינג-סטונס, וקולדפליי, נמצאת במו"מ עם קמעונאים מקוונים לגבי מכירת הקטלוג המוסיקלי הדיגיטלי שלה בפורמט של MP3 ללא הגנה מהעתקה.

בתקופה האחרונה מסתמנת בהוליווד מגמה שמטרתה ליישם אסטרטגיה מנצחת להפצת סרטים ומוסיקה באינטרנט. חברת המוסיקה EMI חתמה לאחרונה על הסכם שיתוף הפעולה עם Yahoo שיאפשר ללקוחות מאירופה לצפות בסרטוני פרומו בשירות Yahoo מיוזיק.

למאמר "האם השימוש ב- DRM גורם למונופול בתחום המוסיקה?" לחצו כאן .


© כל הזכויות שמורות