הוליווד מתלבטת: YouTube הינה חבר או אויב?
הידעת? אולפני NBC Universal מחזיקים 3 עובדים במשרה מלאה, אשר כל עבודתם הינה חיפוש קטעי וידאו אשר הועלו לשרתי YouTube על ידי הגולשים ואשר מפרים את זכויות היוצרים של NBC.

לדוגמא, לאחרונה NBC נאבקה בנער בן 18 אשר העלה לשרת את הסרט `שמונה מייל` של אמינם. הסרט הועלה ב-12 מקטעים של 9 דקות כל אחד (השרת מגביל את הגולשים באורך הקבצים שאפשר להעלות אליו).

שלושת העובדים של NBC עסוקים בסריקה יסודית של השרת ושליחת מכתבי התראה להנהלתו, בדבר קטעי וידאו מפרים. המדובר בכ-1000 מכתבים מידי חודש.

כעת, לאחר ש-NBC הבינה כי היא נמצאת בצד המפסיד ובעצם רודפת אחר הזנב של עצמה, שהרי על כל קטע שהיא תוריד, יהיו מאה גולשים שיתנדבו ברצון להעלות אותו מחדש;
NBC איגדה את כל אולפני הסרטים בהוליווד ואלו יושבים בימים אלו עם הנהלת YouYube, לשם מציאת פתרון אשר יהיה מקובל על כל הצדדים.

האינטרס של אולפני הסרטים לשבת לשולחן עם הנהלת האתר הינה ברורה, שהרי קטעים רבים המופיעים באתר אכן מפרים בצורה בוטה את זכויותיהם של האולפנים, אך התלהבות גדולה אף יותר מעוררים ה`קדימונים - Trailers` המפורסמים על ידי האולפנים כמעוררי סקרנות לפני יציאת הסרטים החדשים אל מסכי הקולנוע.

ההצעות המועלות על ידי אולפני הסרטים הינן מגוונות: החל מיצירת פילטרים לתכנים המועלים לאתר וכלה ביצירת אתר חדש, דמוי YouTube, על ידי האולפנים עצמם.

כך או כך, כל פתרון שימצא , כולל נסיון אפשרי של האולפנים לרסק את האתר בבית המשפט או בעולם הווירטואלי, יהיה מאוד מעניין, במיוחד בדרך היישום שלו ודעת הקהל על המהלך.


© כל הזכויות שמורות