12/12/2006 |  פרופסור שיזף רפאלי
זוג או פרט?




זוג או פרט?
פרופסור רפאלי סוקר במאמרו זה את תכונות השוק התחרותי הקלאסי ובוחן אותן בהקשר של עולם המחשבים והאינטרנט.

רפאלי טוען כי עולם המחשוב תמיד התנדנד בין מצב של מונופול למאבק בין שני גופים גדולים ומזכיר את הדומיננטיות של IBM בשוק המחשוב ואת תהליך הירידה שלה מהפסגה, את היריבות בין מערכות ההפעלה והעלייה המטאורית של מיקרוסופט עד להכרזתה כמונופול.

רפאלי אומר כי כעת אנו נמצאים בתקופת יריבות חדשה בה מנסה גוגל לקרוא תיגר על מעמדה של מיקרוסופט ומזכיר שמועות שונות לגבי תוכניותיה של גוגל כמו למשל יצור מחשב אישי ומערכת הפעלה של גוגל.

רפאלי טוען כי על חורבות הדומיננטיות של היום אפשר כבר למצוא את הדומיננטיות הבאה וכי מונופולים בתחום המחשוב נתפסו כמאיימים אולם מאז ומתמיד הם גם נשאו את זרעי חורבנם.

אבחנה נוספת ומרכזית שלו היא שכאשר זיהוי חברה עם שימושים שונים מתחזק ותחום עיסוקה של החברה מיטשטש, ניתן לזהות את מרכיב הסממן הרגשי אשר מאפיין מונופול.

מעוניינים לקרוא עוד על מנועי חיפוש באינטרנט?כנסו ל מדור מנועי חיפוש באינטרנט .


© כל הזכויות שמורות