גולברי תפצה על הודעות ספאם

האם הצטרפות למועדון לקוחות מהווה הסכמה לקבלת ספאם? בית המשפט עונה בשלילה.

בתביעה שהוכרעה בשבוע שעבר פסק בית משפט השלום בירושלים לטובת לקוחה שתבעה את חברת ג.מ. השקעות ואופנה בע"מ המנהלת את רשת האופנה גולברי, בטענה שהחברה שלחה אליה הודעות ספאם ללא הסכמתה ובניגוד לחוק.

התובעת רכשה שמלה באחת מחנויות הרשת לפני כשלוש שנים. בהגיעה לקופה, הוצע לה להצטרף למועדון הלקוחות של החברה. התובעת טוענת כי הגם שאינה פוקדת את החנות דרך קבע, הסכימה להצטרף למועדון על מנת לקבל הטבה חד פעמית במעמד קניית השמלה.

התובעת הדגישה כי לא התבקשה למלא טופס הצטרפות למועדון ולא חתמה על מסמך המאשר את הצטרפותה. בנוסף, טענה הלקוחה כי לא נאמר לה שהצטרפותה למועדון הלקוחות כרוך בקבלת פרסומות לטלפון הנייד. מאז אותו יום ובמשך תשעה חודשים, החלה הלקוחה לקבל הודעות SMS המכילות דברי פרסומת שונים.

הלקוחה קיבלה 22 הודעות פרסומת בניגוד לרצונה וללא אפשרות להסרה מרשימת התפוצה והחליטה להעביר אל החברה דרישה לקבלת פיצוי על פי חוק הספאם. החברה דחתה את בקשתה בטענה שצירופה למועדון הלקוחות מהווה הסכמה לקבלת דברי פרסומת. החליטה לתבוע את החברה על פי חוק הספאם.

בית המשפט דן בסוגיה של שיגור הודעות פרסומת במקרה בו הלקוח לא חתם על מסמך המאשר זאת וקיבל את טענות הלקוחה. על פי פסק הדין, נטל ההוכחה לקבלת הסכמת הלקוחה רובץ על הנתבעת, קרי, רשת גולברי.

החברה לא הצליחה להוכיח כי הלקוחה מביעה באופן פעיל את הסמכתה לקבלת דברי פרסומת. החידוש שמציע בית המשפט בעניין זה הוא הקביעה כי הצטרפות למועדון לקוחות אינה מהווה אוטומטית גם הסכמה למשלוח פרסומות. בית המשפט פסק פיצויים לטובת התובעת בגובה של 17,500 ש"ח וכן הוצאות משפט.



© כל הזכויות שמורות