רוסיה מנסה להשפיע על הפוליטיקה האמריקנית דרך הרשת

תוצאות הבחירות לנשיאות ארצות הברית הפתיעו לא מעט גורמים ברחבי הגלובוס ועוררו תהיות בנוגע להתערבויות של גופים בעלי אינטרס בהליך הפוליטי.

כבר בסמוך לבחירתו של דונאלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית החלו להישמע קולות המאשימים את הממשל הרוסי בניסיונות להתערב בבחירות ובהפצת מידע שגוי על מנת לפגוע בפופולריות של המחנה הדמוקרטי.

כעת, ממצאים חדשים של חקירה שמנהלת גוגל מצביעים על שימוש נרחב של גורמים רשמיים ברוסיה במודעות ממומנות ברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק וטוויטר וכן ביוטיוב, ג'ימייל ומנוע החיפוש של גוגל אשר לכאורה נוצרו כחלק מאותו מאמץ להטיית תוצאות הבחירות.

החברה מדווחת כי גורמים עלומי שם הפועלים ברוסיה השקיעו סכומים של עשרות אלפי דולרים במה שנראה כמו קמפיין דיסאינפורמציה רחב היקף ששורשיו עשויים להגיע עד הקרמלין עצמו. גוגל כאמור מפעילה את מערך השיווק האינטרנטי הגדול ביותר בעולם ויוטיוב הוא ערוץ תוכן הוידאו הפופולרי ביותר בעולם, כך שאין ספק מדוע בחרו אותם גורמים אנונימיים לפרסם בערוצים האמורים.

הבדיקה של גוגל מראה כי המודעות שפורסמו בגוגל, ג'ימייל ויוטיוב נקנו בסכום של כ-100 אלף דולרים.

גם טוויטר ופייסבוק מדווחות על נתונים דומים ומאשרות כי גורמים רשמיים ברוסיה פתחו חשבונות ואף רכשו מודעות ממומנות בפלטפורמות האמורות, כאשר במקרה של פייסבוק הושקע סכום של 100 אלף דולר נוספים על פרסום ברשת החברתית. הגוף אשר מימן את המודעות נושא את השם רב המשמעות "ארגון המחקר הרוסי באינטרנט".

הממשל האמריקני אף הוא החל בחקירת החשדות כבר ב-2016 וכעת עתידים נציגי גוגל, פייסבוק וטוויטר להעיד בפני ועדת המודיעין של הקונגרס האמריקני באותו עניין ולספר על מאמציהם של גורמים בממשל הרוסי לפרסם ידיעות מזויפות שמטרתן הכפשת המחנה הדמוקרטי והמועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון.



© כל הזכויות שמורות