מסתמנת ירידה בכמות הספאם
 ספאם (או דואר זבל) הפך לעניין שטרד מנוחתם של רבים מהגולשים. הדבר היה כה מטריד עד כי המחוקק הישראלי החליט ב2008 לתת לכך את דעתו. אך תופעת הספאם הפכה לעסק של ממש ולבעיה עבור גולשים ומנהלי רשתות, בעיקר בשל העלות השולית הזעומה הכרוכה בהפצה של הספאם.

לאמיתו של דבר, הפצתם של אלפי אי מיילים המסווגים כספאם לא  כל כך שונה מהפצת אי מייל אחד. ברי מדוע נעשה הספאם לבעיה כה נפוצה. 



דו"ח שהפיקה אחת מיצרניות תוכנות האנטי וירוס לעומת זאת מלמד כי חלה ירידה בדואר הזבל.

השיפורים בטכנולוגיות לחסימת ספאם ודרכי הפרסום האחרות המותרות שהפכו למוזלות, הביאו כפי הנראה לפיחות בדואר הזבל.


 עם זאת, אחוז הדואר המזוהה כספאם נותר גבוה יחסית (ב-2012 זוהו כספאם 72.1%), אך ישנה ירידה מידי שנה, כשאחוז הספאם ב-2012 הוא הנמוך מזה כ-5 שנים.


המפרסמים מאחורי הספאם משנים כתובת וממקמים פרסומות ברשתות החברתיות, כמו בפייסבוק.

חנויות ברשת שבעבר השתמשו בספאם, גם הן כעת מפרסמות ברשת החברתית. נראה שאותן מודעות שאתם רואים בפייסבוק לעיתים תכופות בצידי העמוד מציקות לגולש פחות, לעומת דואר הזבל.


 גם שימוש בשירותי קופונים מקוונים הפך לאחד מאפיקי הפעולה של מפרסמי ספאם (לשעבר).


© כל הזכויות שמורות