חברות הסלולר יסבסדו אוזניות
תביעה ייצוגית גדולה נגד חברות הסלולר הסתיימה כאשר בימים האחרונים חתמו חברות פרטנר ופלאפון על הסכם פשרה, עליו חתמה מירס כבר במאי 2012, לפיו הן ימכרו לצרכנים אוזניות לסלולר ב-10 ₪.

ראשיתה של התביעה במאי 2010, כאשר הוגשה ע"י אמיר ברוט, תובע ייצוגי סדרתי.

התביעה נגעה לקרינה הסלולרית והטענה היתה שהחברה פוגעת בצרכנים בכך שהיא לא מספקת כיסוי סלולרי מספיק, דבר שגורם למכשיר לפלוט קרינה רבה יותר במאמץ להתחבר לרשת הסלולרית. טענה נוספת שעלתה בתביעה היתה כלפי שירות התיקונים של החברה.

לטענת התובעים, כאשר המכשיר יוצא מתיקון יש לבדוק מחדש את פליטת הקרינה שבו, שכן לאחר התיקון משתנה לעיתים עוצמת הקרינה הנפלטת מהמכשיר, ואילו החברות אינן בודקות זאת ואף אינן מזהירות את הצרכנים.

עפ"י הסכם הפשרה, מתחייבת חברת פלאפון, לדוגמא, למכור אוזניות למכשירי הסלולר ב-10 ₪ למשך 9 חודשים. כמו כן חויבה החברה להודיע על כך ללקוחות באמצעות מוקדי השירות והחשבוניות החודשיות. עוד התחייבה פלאפון לבצע בדיקה, בחינם, בין ערכי הקרינה שמותר למכשיר לפלוט ובין הערכים אותם המכשיר פולט בפועל. החברה צריכה לוודא שאין חריגה של יותר מ-12% בין הרך רצוי לערך המצוי. הבדיקה החינמית תהיה רק אם המכשיר נכנס לתיקון שכולל טיפול ברכיבי הרדיו של המכשיר. במידה ולא, המכשיר יתוקן במחיר עלות שנע בין 70-88 ₪.  


© כל הזכויות שמורות