סנקציות על חברות "פיצויים" ומשרדי עו"ד המפיצים ספאם


בריטניה יוצאת למלחמה בתופעת חברות הפיצויים המפיצות "דואר זבל", המכונה "ספאם", ומפילות אנשים בפח.

בבסיס התופעה, הנקראת "ניהול תלונות", עומדות חברות ופירמות עורכי-דין אשר מפיצות הודעות טקסט ,לטלפונים הניידים ולדואר האלקטרוני, בהן הן מפצירות באזרחים להגיש בעזרתן תביעות פיצויים על תאונות דרכים, פנסיות ומשכנתאות.

האישומים העיקריים כלפי החברות הללו הן זיוף טענות, סחר בפרטים אישיים של אזרחים והונאות ביטוח. מעבר לפגיעה באנשים ובפרטיותם, לתופעה קיימות השלכות נוספות ובהן הגדלת העומס על מערכת הבריאות הציבורית בבריטניה שנדרשה לשלם עבור תביעות רשלנות רבות ופרמיות ביטוח מרקיעות שחקים.




בחודש שעבר דיווח משרד הממונה על המידע, המפקח על תעשיית המידע והנתונים בבריטניה, כי לראשונה הוטל קנס על צמד אזרחים שניהלו חברה ששלחה 840,000 הודעות "ספאם" ביום. השניים, גרי מק'קניש וכריס נייבל, בעלי חברת "טטרוס טלקום, נחשפו לפני כשנה על-ידי הסאנדיי-טלגרף כעומדים מאחורי שליחת ההודעות. העיתון חשף כי הם היו שולחים הודעות בהם הם מפצירים באזרחים להלונן על עוולות שנגרמו להם וכאשר אזרחים היו מגיבים- הם היו מוכרים את פרטי האזרחים לחברות ה"ניהול תלונות".

השניים, שהרויחו כ-8,000 פאונד ליום, נקנסו על-ידי המשרד לתעשיות מידע בסך של 440,000 פאונד.  לדברי מנהל האכיפה במשרד המידע, קיימות לפחות עוד 5 חברות כאלו תחת חקירה, וכן הוא מוסיף ואומר שזהו אחד התחומים המאתגרים של המשרד והוא נמצא בראש סדר העדיפויות.





חקיקה חדשה, שמתוכננת להכנס לתוקפה באפריל 2013, תאסור קבלת "דמי הפניה", מהם מתעשרות החברות, אך לדברי מנהל האכיפה ככל הנראה הדבר לא יעצור את החברות והן יעברו לפעילות מחתרתית.



בכדי לסבר את האוזן, בשנה האחרונה עלה מספר התלונות על הודעות "ספאם" ושיחות טלפוניות ב-43% אחוזים. 




© כל הזכויות שמורות