חברה לאחסון אתרים תשלם 770,000$ בגין הפרה תורמת




במסגרת פסק-דין ראשון מסוגו בארצות-הברית, בעניין הפרה תורמת של ספק שירותים תומכי אינטרנט, קבע בית משפט מחוזי במדינת קרוליינה כי חברה אשר אחסנה וסייעה בהקמתו של אתר אינטרנט שהציע למכירה מוצרים מזויפים – אשמה ב-"הפרה תורמת".






החברה חוייבה לשלם פיצויים בסכום של 770,750 דולר ארה"ב, זאת אף מבלי שהיתה מודעת לאופייה הבלתי-חוקי של הפעילות אשר בוצעה באתר.








המדובר בחברת "ברייט בילדרס" האמריקאית, שעיסוקה בעיצובם ואחסונם של אתרי אינטרנט. על-פי קביעת חבר המושבעים בתיק, סייעה החברה בהקמתו של אתר אשר עסק בסחר מקוון, ובו נהגו להימכר מוצרים מזויפים – אלות גולף אשר נחזו להיות מתוצרת חברת קליבלנד.








כמו כן נקבע כי הופרו במסגרת פעילות האתר 11 סימנים מסחריים של החברה. בעלי האתר אף ציינו בו, באותיות קידוש לבנה, כי האתר נועד למטרת - "חנות כלבו לחיקויי אלות הגולף הטובים באינטרנט".






בראשיתו של ההליך, היו הנתבעים בתיק חברת "פרינס הפצה בע"מ" וכריסטופר פרינס – בעליה. לאחר שהאחרון הגיש תצהיר ובו ציין כי חברת האחסון סייעה בידיו במלאכת הקמת האתר, צורפה החברה כנתבעת נוספת להליך – זאת אף שלא גרפה כל רווח ממכירת המוצרים המזויפים, וכאמור, כלל לא היתה מודעת להיותה של הפעילות הנעשית באתר – בלתי-חוקית.










בסופו של יום, קבע בית המשפט כי הפירו הנתבעים כולם את חוק פרקטיקת הסחר הבלתי-הוגן של מדינת קרוליינה. חברת האחסון חויבה לשלם פיצויים בסכום של 770,750 דולר, בעוד שבעל האתר חויב בתשלום של




פיצויים סטטוטוריים בגובה 28,250 דולר בלבד.







משמעות פסק הדין, לדברי, כריסטופר פינטרי, בא-כוח התובעת בתיק, היא ש-"הן [חברות האחסון] אינן יכולות להעלים עיניהן מרצון ולשבת בחיבוק ידיים נוכח ההפרות, עד לכשיקבלו התראה מאת בעלי המותג"; "אחריותה של חברת האחסון דומה לאחריותו של המחזיק במקרקעין", אמר.




האתר המפיר, נכון לכתיבת שורות אלה, הוסר מהרשת.

לפני מספר שנים חבר הכנסת חסון יזם את הצעת החוק המכונה " חוק הטוקבקים ", לפיה עורכי אתרי אינטרנט גדולים (אתרים שיש אליהם מעל 50,000 כניסות ביום) ישאו באחריות המשפטית לתגובות (טוקבקים) המתפרסמות בהם.  לאור ביקורת רבה בעניין, ההצעה הוקפאה.





הצעת חוק אחרת בישראל משנת 2010, עשויה במידה ותתקבל, לחייב את ספקיות הרשת בי
שראל ליידע את המנויים שלהן על תוכן פוגעני ברשת ולהציע להם שיטות להתגוננות מפניו. על-פי ההצעה, יידוע הלקוחות בדבר התוכן הפוגעני ייעשה על-ידי שליחת עלון בדואר, ציון המידע בחוזה או באתר האינטרנט של הח
ברה או מסירתו באמצעות נציג שירות לקו
חות.







© כל הזכויות שמורות