עתיד ורוד לתוכן? 65% משלמים על תוכן ברשת



מחקר חדש של מכון המחקר האמריקני



PEW

, שנערך בקרב 755 משתמשי אינטרנט, מעלה ממצאים מעודדים ביחס לעתיד התוכן בתשלום ברשת – כמעט שני שלישים מהנשאלים רכשו מוצר תוכן כלשהו ברשת, החל ממוזיקה, דרך תוכנה, יישומים לסלולרי ועד תשלום בעבור מאמרים לעיון וקריאה.







הנסקרים נשאלו על 15 סוגים שונים של תוכן הניתן לרכישה והורדה. 33% מהנשאלים רכשו מוזיקה, 33% שילמו על תוכנה, 21% רכשו יישומים עבור הסלולרי שלהם או מחשב הלוח, 19% שילמו על משחקים, 18% שילמו על עיתון דיגיטלי, מאמר או מגזין רשת, 16% שילמו על סרטים ווידאו ו-15% שילמו עבור רינגטונים.




בממוצע, מוציאים האמריקאים 47 דולרים בחודש על תוכן מקוון, אך ב-
PEW
 מציינים כי הנתון הזה מוטה מעט, כי המשתמשים הכבדים מטים אותו כלפי מעלה. בפועל, מוציאים האמריקאים כעשרה דולרים בחודש בממוצע על תוכן ברשת.




מרבית הרוכשים משקיעים במנויים (23%), ואחוז נמוך יותר מהרוכשים, רוכש ברכישות מזדמנות של גישה לקובץ בודד (16%). 66% מהרוכשים נצמדים לשיטת תשלום אחת (כרטיס אשראי, שירותי קרדיט כמו
Paypal
וכיוצא באלה).




הנתון המפתיע במחקר הוא שרק שני אחוזים שילמו על פורנוגרפיה. ככל הנראה, תוכן למבוגרים הוא דבר שרבים מעדיפים שלא לרכוש באופן רשמי, אלא להוריד פיראטית. בהקשר זה יצויין כי לאחרונה דחה בית משפט בוירג'יניה סדרת תביעות רחבות נגד לא פחות מ-22 אלף

משתפי קבצי פורנו אנונימיים.









© כל הזכויות שמורות