קניתם משחק מחשב? הוא לא באמת שלכם
בית המשפט הפדרלי לערעורים של המחוז התשיעי בארצות הברית קבע כי חברה שפיתחה כלי חיצוני למשחק הרשת הפופולרי World of Warcraft, הפירה את כללי השימוש בתוכנה ועשתה רווח על חשבונה של בליזארד, יוצרת ומפעילת WoW.

חברת MDY נתבעה על ידי בליזארד, על כך שיצרה תוכנה חיצונית בשם GliderBot, המאפשרת לשחקנים במשחק לשלוט בדמות שלהם מרחוק, ולבצע פעולות חוזרות המזכות את השחקן בכסף וירטואלי ובנקודות ניסיון.

בליזארד טענה כי מי שרוכש את המשחק, אינו מקבל עליו בעלות – אלא הוא רוכש רישיון שימוש בו בלבד. השימוש ב-GliderBot, טענה בליזארד, יוצרת עותק לא חוקי של המשחק ופוגעת במנגנוני ההגנה שלו, ולכן זוהי עבירה של זכויות יוצרים לפי חוק זכויות היוצרים של האלף הדיגיטלי (DMCA).

בית המשפט דחה את הטענות של בליזארד על הפרת זכויות יוצרים, בטענה שאם בית המשפט היה מקבל את הטענות, הרי שכל פעולה שאינה מקובלת על דעתו של מפתח תוכנה, תיחשב להפרת זכויות יוצרים – וזו לא הייתה כוונת המחוקק.

יחד עם זאת, קיבל בית המשפט את הטענות של בליזארד על הפרת חוזה וש-MDY עודדה הפרה המונית בידי השחקנים שרכשו את המוצר שלה.

לפסיקה יהיו מן הסתם השלכות נוספות על שוק התוכנה והמשחקים העולמי, שכן פסיקת בית הדין לערעורים, מחזקת את הקניין של חברות התוכנה במוצריהן, ומעניקה להם תקדים משפטי שיכול למנוע יצירה ומכירה של ממשקים חדשים לתוכנותיהן או הכנסת שינויים בהן.

באופן דומה, פסקה השבוע ערכאת ערעורים בארצות הברית, כי "מכירה ראשונה", אשר מעבירה לפי חוק זכויות היוצרים האמריקאי את זכות השימוש לרוכש, תקפה רק עבור טובין שיוצרו בארצות הברית.

בית המשפט קיבל את טענתה של חברת השעונים אומגה , שטענה כי רשת המרכולים קוסקו, מפירה את זכויות היוצרים שלה בכך שהיא מוכרת שעונים מיובאים מתוצרתה שנרכשו באירופה, במחיר מתחת למחיר המומלץ שקבעה לשוק האמריקאי.


© כל הזכויות שמורות