תביעה: פייסבוק משתמשת בשמות קטינים למטרות רווח
תביעה ייצוגית חדשה בארה"ב מאשימה את פייסבוק בשימוש בשמות של קטינים והעדפות ה"Like" שלהם ללא ידיעתם, למטרות רווח. במסגרת התביעה, שהוגשה לערכאה הגבוהה ביותר במחוז לוס אנג`לס, נטען כי הרשת החברתית עשתה שימוש לא יאות בפרטיהם של הקטינים מבלי לקבל את הסכמת הוריהם.

התובעים מבקשים פיצוי בגובה אחוז מסויים מן הרווחים שגזרו פייסבוק וחברות שהיוו צד שלישי למעשים המיוחסים לה. התובע, דייויד כהן, טוען כי אירעו יותר ממיליון מקרים בהם פייסבוק השתמשה באופן בלתי חוקי בפרטיהם של הקטינים.

בלב התביעה עומד לחצן ה-"Like" של הרשת החברתית, ומודול המשולב באתרי אינטרנט שונים של חברות המציג תמונות פרופיל של חברים ברשת שלחצו "Like" על דף של חברה או פרסום. פייסבוק מקבלת מהחברות תשלום עבור הצגת התמונות הללו, וכהן מאמין שמפעילי הרשת החברתית מחוייבים לקבל את הסכמת ההורים בטרם ישתמשו בתמונות של קטינים למטרת רווח זו.

"כשנער או נערה רואים כי חברים שלהם בפייסבוק לחצו "Like" על מודעה מסויימת באינטרנט, קרוב לוודאי שיתפתו ויילחצו גם הם על כפתור ה-"Like" אומר ג`ון טורג`סן - עורך דין מטעם התביעה. "אנו מאמינים כי מדובר בניצול שקוף של ילדים למטרות רווח".

בכתב התביעה נכתב כי "פייסבוק מעודדת ילדים להשתתף ברשת החברתית שלה תוך חיקוי האותנטיות של חווית תקשורת, ואז משווקת את שמותיהם והעדפותיהם של הילדים האלו באמצעות פרסומות. פייסבוק מציגה לחברות מצג לפיו שימוש בשם או בהעדפה של ילד עשוי להגדיל את רווחיה ב-400 אחוז ומעודדת אותה להשתמש בשיטה זו".

מפייסבוק נמסר כי התביעה חסרת בסיס ומבטאת חוסר הבנה של הדרך בה פייסבוק פועלת.

בחודש אפריל השנה התחייבו בהנהלת פייסבוק לגבש תכנית להגנה על ילדים, שנועדה למנוע מפדופילים גישה לילדים באמצעות הרשת החברתית. במסגרת התכנית הסכימו בפייסבוק להתקין לחצן מצוקה, עליו יוכלו ילדים להקליק כאשר אדם חשוד מנסה ליצור עימם קשר ברשת.


© כל הזכויות שמורות