אקדמאים נגד הפרסום המותאם של גוגל
פרופסור אמריקני, מומחה לדיני רשת, פרסם מכתב התנגדות לשיטת הפרסום המותאם של Google. לטענת הפרופסור, אריק גולדמן, גוגל משתמשת בתוצאות החיפוש כדי לקשר אליהן פרסומות - מה שמאפשר לה לצבור יתרון בלתי הוגן על מתחרותיה, ורווחים עצומים מחברות שקונות את השירות.

גולדמן משווה את שירותי החיפוש של גוגל למכירה פומבית - וטוען כי כלל אצבע הוא שמי שעורך מכירה כזו לא רשאי להשתתף בה. הוא מסביר כי כאשר גוגל משבצת פרסומות לשירותיה שלה במסגרת הפרסום המותאם שלה, היא מפרה את כלל היסוד ועליה לחדול מלהשתמש בתוצאות החיפוש כדי לפרסם את עצמה.

חברות המספקות שירותים ברשת פעמים רבות מנצלות את הפלטפורמה שלהן כדי לדווח על חידושים בשירות או לספק הודעות לגבי שינויים ופתרונות. במקרה של גוגל, משתמשת החברה ב מערכת הפרסום המותאם שלה - ומשבצת את ההודעות לצד פרסומות של חברות, המופיעות במקביל לתוצאות החיפוש.

גולדמן טוען כי חקר את השימוש שעושה גוגל ב מערכת הפרסום המותאם לצרכיה, וגילה כי שימוש זה אינו הוגן ונעדר שקיפות. זאת משום שרק גוגל עצמה יודעת מהי הטכניקה לשיבוץ האופטימלי של פרסום בהתאם לתוצאות חיפוש, וכך יכולה לקדם את מודעותיה שלה על-פני חברות אחרות שמשתמשות במערכת בתשלום, ופרט על פני מתחרות.

ב-Google טוענים בתגובה כי החברה עושה שימוש במערכת הפרסום שלה בדיוק כמו כל חברה אחרת, וכי שטחי הפרסום המותאם נרכשים על-ידה בהתאם לתקציב הפנימי של החברה.

הפרסום המותאם של גוגל מעורר התנגדות לא רק בהקשר לאתיקה והגבלים עסקיים, אלא גם בתחום הגנת הפרטיות. בחודש אפריל הוגשה בקשה ל שירות הפדרלי לחקור האם גוגל מפיקה רווחים מאיסוף מידע אישי על גולשים ושימוש בו לצרכי פרסום.


© כל הזכויות שמורות