הפיצוי של Apple לרוכשי iPhone 4 - נרתיק סיליקון
מאז הושק מכשיר ה-iPhone החדש מתוצרת אפל, נקשר שמו בתקלות ייצור שונות ומשונות. מספר רב של תלונות על בעיות קליטה ואף התלקחות. הפתרון שמצא סטיב ג`ובס לבעיה: לחלק ללקוחות נרתיקי סיליקון חינם.

ג`ובס הכריז על המהלך במסיבת עיתונאים, והוסיף כי כמו כל חברה, "גם אפל אינה מושלמת", וכי בעיות בקליטה הן תופעת לוואי מוכרת של כל תעשיית הטלפונים החכמים. במכשיר ה-iPhone4 הבעיה נובעת ככל הנראה מכיסוי המתכת שלו, שחוסם חלק מהאנטנה.

לקוחות מאוכזבים שירצו להתנחם בנרתיק הסיליקון, שמיועד על-פי המנכ"ל סטיב ג`ובס להתגבר על חלק מבעיות הקליטה, יתבקשו לכתוב הודעה באתר של אפל עד תאריך ה-22 ליולי. החלוקה תתבצע עד 30 בספטמבר השנה. ג`ובס הודיע מראש כי אפל לא תוכל לספק את הנרתיקים לכל הלקוחות - אך הכינה מלאי מספיק בשביל לענות על טווח רחב של מקרי תקלות ב-iPhone4.

על פי חישוב של אתר ה-BBC, חלוקת נרתיקים לשלושה מיליון לקוחות תעלה לאפל סכום של קרוב ל-180 מיליון דולרים. לקוחות שלא יסתפקו בהצעה הזו, יוכלו להחזיר את המכשיר ולקבל את כספם בחזרה תוך 30 יום.

ג`ובס הביא נתונים במסיבת העיתונאים, לפיהם רק כחצי אחוז מהלקוחות שרכשו iPhone4, התלוננו על בעיות כלשהן. למרות נתונים אלו, המכשיר המדובר - שעורר הד תקשורתי עוד בטרם הושק כשתמונות שלו זלגו לבלוג הטכנולוגי גיזמודו , כבר הצליח לאגד חלק מבעליו לתביעה: בארה"ב הוגשה בתחילת החודש תביעה ייצוגית על בעיות קליטה במכשיר.



© כל הזכויות שמורות