השירות הפדרלי התבקש לחקור פרסומות מותאמות
שלוש קבוצות בארה"ב העוסקות בהגנת הפרטיות, מבקשות את סיוע הרגולטורים הפדרליים בחקירת סוכנויות ורשתות המוכרות פרסום מותאם ברשת.

הקבוצות: The world privacy forum, the Center for Digital Democracy ו- U.S PIRG, טוענות כי חברות המוכרות פרסום ברשת מלקטות מידע על התנהגות ברשת ומידע חיצוני על גולשים, כגון גיל, מגדר, הכנסה ומיקום ומשתמשות בו למטרות פרסום.

הקבוצות מבקשות ממשרד הסחר הפדרלי לחקור חברות דוגמת Yahoo ו-Google במטרה לבדוק האם הן מפיקות רווחים ממכירת מידע אישי של אזרחים אמריקניים. דובר קבוצת US. PIRG מוסר כי בשנים האחרונות השיגו חברות הפועלות באינטרנט יתרון מידע עצום על האזרח הקטן, שאין לו מושג מה השימוש שנעשה בפרטים האישיים שלו ועל כמות הנתונים שנאספים עליו.

שימוש בפרסומות מותאמות אינו עניין חדש; אתרים רבים נוהגים לשתול במחשבים של גולשיהם קבצי cookie - "עוגיות", המאפשרות לבצע מעקב אחר הרגלי הגלישה ולהשתמש בו כדי ליצור פרסום מותאם. אולם התלונה הנוכחית עוסקת בשילוב שעושות החברות בין המידע על הרגלי הגלישה ומידע פרטי שנאסף מרשתות חברתיות וממאגרי נתונים על מנת להגיע לפרופיל המדוייק ביותר של הגולש.

קבוצות הגנת הפרטיות דורשות ממשרד הסחר הפדרלי לחקור האם החברות שמוכרות את הפרסום המותאם מפרות את חוקי הסחר ההוגן, וכן לחייב אותם ליידע את הגולשים בכך שנאסף עליהם מידע ומשמש למכירת פרסום, ואף לשלם לגולשים תמורת המידע שנאסף עליהם.

בחודש פברואר דיווחנו כי באנגליה יוכנס לשימוש אייקון, שיתריע בפני גולש בכל פעם שייתקל בפרסומת מותאמת.



© כל הזכויות שמורות