מודעות פרסום באינטרנט אינן מוגנות בזכויות יוצרים
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין קבע כי מודעות פרסום המוצגות בלוחות מודעות באינטרנט אינן מוגנות בזכויות יוצרים.

הפסיקה ניתנה בהקשר למחלוקת משפטית בין שני אתרי אינטרנט - "חוגל" ו"חוג". האתרים מפעילים לוחות מודעות בהם מתפרסם מידע על פעילויות פנאי ותחביבים.

מפעילי אתר "חוגל" תבעו ממפעילי המתחרה, אתר "חוג", פיצויים ללא צורך בהוכחת נזק - משום שהאחרונים העלו לאתר דפי פרסום שהופיעו קודם ב"חוגל".

על מנת להחליט האם לפסוק פיצויים לטובת "חוגל" - היה צריך השופט לקבוע האם מודעות הפרסום באתר נכללות בקריטריונים של "יצירה ספרותית" המוגנת בזכויות יוצרים.

השופט אורנשטיין קבע כי מודעות הפרסום אינן יצירות ספרותיות אלא טקסטים עובדתיים המכילים מידע טכני, יבש ונטול יצירתיות ייחודית והשקעה המחייבת הגנה בזכויות יוצרים.

כמו כן ציין השופט כי גם במידה ותכני הפרסום אכן ראויים להגנה במסגרת חוק זכויות יוצרים, הרי שהזכויות שייכות למפרסם ולא לבעל מנוע החיפוש.

בפסיקה נקבע כי מנוע חיפוש יכול להעלות ולפרסם מודעות שפורסמו במנוע חיפוש אחר, ללא צורך בקבלת אישור מהמפרסם או מבעל מנוע החיפוש שבו פורסמו הדברים לראשונה.

נציין כי בית המשפט המחוזי דחה ב-2006 בקשה של מפעילי "חוגל" למתן צו מניעה כנגד בעלי אתר "חוג". במקרה זה טענו מפעילי "חוגל" כי בעלי "חוג" העתיקו את עיצוב האתר שלהם.

ובאותו נושא: בשנה שעברה הגישו בעלי אתר הלוחות באינטרנט "זה וזה", המלקט ומפרסם מודעות מאתרים אחרים, תביעה נגד אתר הלוחות "יד 2" שהאשים אותם בגניבת תוכן מוגן בזכויות יוצרים.





© כל הזכויות שמורות