גולשים יקבלו דיווח על פרסומות שמשתמשות במידע האישי שלהם
הגוף הבריטי האחראי על פרסום ברשת שוקד על פיתוחו של אייקון חדש, שיוצגת על מסך המחשב בכל פעם שתצוץ בו פרסומת התנהגותית המסתמכת על היסטורית הגלישה של המשתמש.

האייקון יאפשר לגולשים לדעת מתי נעשה שימוש בפרטים האישיים שלהם על-מנת לייצר פרופיל גולש לצרכי פרסום.

הפרסומות ההתנהגותיות עושות שימוש בקבצי קוקי המבצעות מעקב אחר הגולש במעברו מאתר לאתר.במידע שנאסף משתמשות חברות הפרסום על-מנת לייצר פרסומות בהתאמה אישית.

במרבית המקרים הגולש אף אינו מודע לעובדה שמתבצע מעקב אחר הרגלי הגלישה שלו. בחודש אוקטובר האחרון נערך בבריטניה דיון משפטי בנושא, שבסיכומו התקבלה המלצה לאסור פרסומות מותאמות ללא הסכמת הגולש.

בארה"ב כבר מופעל אייקון המיידע גולשים על פרסומות התנהגותיות ומספר גופים מסחריים כבר התחייבו להשתמש בו, ביניהם האיגוד המסחרי של סוכנויות הפרסום ואיגוד השיווק הישיר.

הצעד הבריטי ליידוע הגולשים על הפרסום ההתנהגותי, מתבצע לאחר שבחודש נובמבר האחרון ננזפה הממשלה הבריטית על-ידי נציבות האיחוד האירופי על כך שלא ניהלה פיקוח ראוי על ספקיות הרשת במדינה.

לטענת הנציבות, הספקיות ניהלו מעקב אחר הרגלי הגלישה של המנויים לצרכי התאמת פרסום אישי.









© כל הזכויות שמורות