יו-טיוב תציע עיסקה לבעלי הזכויות
גוגל תציע לחברות תקליטים, מפיקי טלויזיה וספורט עיסקה לפיה יוכלו להשקיע בפרסום באתר-יוטיוב ולהפיק רווחים, במקום להסיר מהאתר תכנים בגין הפרת זכויות יוצרים.

במסגרת העיסקה תפעיל גוגל לטובת החברות מערכת לזיהוי תכנים שפיתחה, המאפשרת להתחקות אחר תוכן מוגן בזכויות יוצרים המופיע באתר יו-טיוב גם כאשר הוא משולב בתכנים עצמאיים דוגמת סרטי חתונה.

המערכת משווה את התכנים המועלים לאתר בכל דקה למאות אלפי קבצים מזוהים המוגנים בזכויות יוצרים.

בעל זכויות היוצרים שיצירתו מופיעה באתר יוכל לבחור האם להסיר את התוכן או להשקיע בפרסום לצד הסרטון ולחלוק את הרווחים עם גוגל. בעל הזכויות יוכל גם להציב בצמוד לסרטון קישור המפנה לאתר המציע DVDו-CD למכירה או לאתר הורדות חוקיות.

אחד הצפויים להרוויח מהעיסקה העתידית הוא המפיק של הקומדיה הבריטית הפופולרית מיסטר בין. אתר היו-טיוב השיב לתודעה את קומדית הסלפסטיק, שצברה בזכותו פופולריות בשווקים חדשים ומפתיעים דוגמת ערב הסעודית. בזכות ההסדר שמציע גוגל יוכל מפיק הסדרה לפנות לפלח רחב בקהל הסעודי ולהציע לו ממוצרי הסדרה בתשלום.

הסיבה העיקרית ליוזמה של גוגל היא רצון להפיק רווחים מאתר יו-טיוב. למרות הפופולריות העצומה של האתר, מאז רכישתו טרם הצליחה גוגל להנפיק מודל שיתרגם פופולריות זו לרווחים.

גוגל צופה כי גם בעלי הזכויות ירוויחו. לטענת החברה, שליש מהתוכן המאושר חוקית באתר מניב רווחים באמצעות מערכת זיהוי התוכן.

בחודש ספטמבר פורסם כי יו-טיוב עומדת בפני חתימה על הסכם חברת וורנר מיוזיק בדבר שידור תכנים באתר יו-טיוב, אך לא ברור אם הסכם זה קשור להצעת ההסדר הנוכחית.

גוגל עוררה בחודשים האחרונים סערה בתחום זכויות היוצרים סביב הספריה הדיגיטלית שלה. גוגל הואשמה בזיוף בצרפת, ונתקלה בביקורת גם מצד אגודת זכויות יוצרים בסין.


© כל הזכויות שמורות