פייסבוק מגינה על סימני מסחר במסגרת התכנית להוספת שם בכתובת ה-URL
לאחרונה הודיעה הרשת החברתית פייסבוק כי היא תאפשר למשתמשים להוסיף שם שיופיע בכתובת ה-URL.

התכנית הידועה כ vanity URL plan תאפשר לרשום שם כמו לדוגמה www.facebook.com/nike.

במסגרת תכניתה זו החליטה פיסבוק לנקוט בצעדים להגנה על סימני מסחר.

פייסבוק תאפשר לחברות, לארגונים ולידוענים לרשום את הסימן המסחרי שלהם ברשת שלה, לפני שהיא תציע זאת לכלל המשתמשים ובכך לחסום את האפשרות לאחרים לרשום אותו.

בעלי סימן מסחרי יוכלו למלא טופס בקשה לאסור את פרסומן כשם ברשת.

במקרים בהם הסימן המסחרי כבר נרשם כשם, בעלי הסימן יוכלו למלא טופס הפרה של סימן מסחרי ולהעבירו למפעילי האתר.

פייסבוק נקטה בצעד זה כדי למנוע ממשתמשים להגיע למחלוקות בנוגע לשמות אשר מוגנים בקניין רוחני.

לטענת ג`ון מקנזי, מומחה לקניין רוחני, שימוש בסימן מסחרי כשם בפייסבוק הינו כמו שימוש של סימן מסחרי בשם מתחם באינטרנט, הידוע כ cybersquatting.

בנוסף מתכוונת פייסבוק להגביל את היכולת להעביר שמות לאחרים וכך למנוע מצב של מסחר בשמות.

לאחרונה דיווחנו כי טוני לה רוסה, מנהל קבוצת הבייסבול האמריקנית, St. Louis Cardinals, תובע את טוויטר בטענה כי הודעות שהתפרסמו בשמו מפרות את זכויות סימן המסחר שלו.

לה רוסה טוען כי המעשה מוגדר כ-cybersquatting, ניצול שמות מפורסמים למטרות רווח.

בחודש דצמבר דיווח נו כי חברת Verizon פתחה בהליכים משפטיים נגד מפעילי אתר האינטרנט OnlineNIC בגין רישום 663 שמות מתחם אשר מפרים סימני מסחר רשומים של חברת
ולפני כחודש,
הושגה פשרה בנושא מחלוקת בנושא השם Facebook.

הרשת החברתית פייסבוק וחברת Think Computer הגיעו לפשרה בנושא המחלוקת על הסימן המסחרי Facebook.



© כל הזכויות שמורות