אמזון אומרת לא לפרסומות מותאמות
אתר אמזון הודיע כי לא יאפשר לחברת Phorm לסרוק את האתר לצורך שליחת פרסומות מותאמות לגולשים.

חברת Phorm, באמצעות מערכת הנקראת Webwise, בודקת את הרגלי הגלישה ברשת של צרכנים ומוצאת מאפיינים על פיהם ניתן לשלוח להם פרסומות מתאימות.

בעניין זה הארגונים העוסקים בשמירה על הפרטיות סבורים כי Phrom מפרה את החוק הבריטי לשמירת מידע, הסדרה המבטיחה כי מידע אישי של אדם לא יעובד ללא הסכמתו.

לפני כחודש פנה ארגון ה Open Rights Group לתאגידי האינטרנט הגדולים כגון Microsoft, Google/Youtube, Facebook, AOL/Bebo, Yahoo, Amazon, Ebay וביקש מהם לא לאפשר את השימוש במערכת של Phorm.

אמזון היא הראשונה שהגיבה לבקשה זו.

לאחרונה תובעים בבריטניה חוקרים האם חברת הטלפוניה BT ניסתה את מערכת הפרסום המקוונת, באופן לא חוקי, ללא הסכמת לקוחותיה ותוך פגיעה בפרטיות.

בחודש שעבר דיווחנו כי איגוד הפרסום המקוון באנגליה פרסם מדיניות חדשה בנושא פרסומות מותאמות, זאת בעקבות ביקורת שהעניין עורר בנושא הגנת הפרטיות.

המדיניות החדשה, אשר נחתמה על ידי חברות מובילות כגון פורם, AOL, גוגל, מיקרוסופט ויאהו, מתייחסת לשלושה נושאים עיקריים: חברה האוספת מידע לצורך פרסומות מותאמות תהיה מחוייבת להודיע על כך לגולשים, מחויבת בקיום מנגנון שיאפשר לגולשים לדחות את האפשרות של קבלת פרסומות מותאמות וכן תהיה מחויבת למסור מידע ברור ופשוט לגולשים על השימוש במידע שנאסף.

כמו כן דיווחנו על מתקפות חמורות על גוגל עם הכרזתה על שימוש בפרסומות מותאמות.




© כל הזכויות שמורות