לחץ על חברות אינטרנט לשפר אמצעי הגנה על פרטיות משתמשים
האיחוד האירופאי מקשיח עמדותיו בנוגע לשמירת פרטיות באינטרנט.

הממונה על ענייני צרכנים באיחוד האירופאי, מגלנה קונבה, הודיעה לחברות לחיפוש ומסחר באינטרנט, כי תקני הגנת הפרטיות אינם מספקים, וכי מתבצעת הפרה בפועל של זכויות צרכנים במובנים של שקיפות, שליטה וסיכון.

באיחוד האירופאי חוששים כי משתמשים מתבקשים למסור יותר מידע מהדרוש, וכי נעשה שימוש במידע מסווג על מנת לשלוח למשתמשים תוכן שיווקי.

קונבה התריאה כי אם חברות האינטרנט לא תשפרנה את מנגנוני הגנת הפרטיות, האיחוד האירופאי לא יהסס להפעיל אמצעי רגולציה על מנת לשנות את המצב.

בתוך כך הוזכר גם מקרה מחודש פברואר, במהלכו הרשת החברתית, פייסבוק, ספגה ביקורת רבה מצד משתמשיה בעקבות הודעתה על שינוי הגדרות פרטיות. בעקבות הביקורת, פייסבוק נסוגה מתנאי השימוש החדשים.

פייסבוק שינתה את תנאי השימוש שלה, באופן שמקנה לה שליטה על כל הפרטים והנתונים שפרסמו משתמשי האתר, בהם כאלו שנמחקו על ידם. לפני כן לא הייתה לפייסבוק כל זכות להשתמש במידע מחוק של משתמשיה.

עם פרסום הידיעה על השינוי התעוררה מהומה רבה בקהילת משתמשי פייסבוק. עלה חשש שפייסבוק תוכל לעשות שימוש בלתי מבוקר במידע של המשתמשים, כמו ניצול תמונות מחוקות לצרכי פרסום. קבוצות מחאה רבות נפתחו בפייסבוק, הקוראות לבטל את השינויים, ואף עלתה הצעה להגיש תביעה בנושא.

בתגובה הודיע מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בבלוג שלו, כי החברה תחזור בינתיים לתנאי השימוש הקודמים, זאת עד שיגובשו תנאי שימוש חדשים. צוקרברג אף הציע למשתמשים להציע רעיונות משלהם לתנאי השירות, תחת הקבוצה החדשה שנפתחה בפייסבוק: Facebook Bill of Rights and Responsibilities.

ובינתיים, באנגליה, ארגון Privacy International הגיש תלונה ל Information Commissioner (ICO) נגד שירות Street View של גוגל.

הארגון טוען כי למרות שגוגל התחייבה ל ICO כי היא נקטה בכל הדרוש בכדי לשמור על פרטיות אזרחי אנגליה, בפועל המנגנונים שגוגל אימצה לוקים בחסר.

מתברר כי ממועד השקת השירות באנגליה, 19 למרץ, קיבל הארגון תלונות רבות בגין פגיעה בפרטיות באמצעות השירות.

הארגון מבקש כי השירות יופסק עד אשר יבדקו הטענות בהוגעות לסוגיית הפרטיות.



© כל הזכויות שמורות