גוגל משיקה שירות להורדת מוזיקה חוקית בסין
גוגל השיקה שירות חדש בסין אשר מאפשר הורדת מוזיקה באופן חוקי וללא תשלום.

ההכנסות מהשירות יהיו מפרסום ויתחלקו עם חברות המוזיקה.

לי קאי-פו, נשיא גוגל בסין, אמר שמנוע החיפוש לא הציע עד היום מוזיקה להורדה בסין ולכן פיגר בנתח השוק אחרי מנוע החיפוש Baidu.

השירות החדש יכלול כ 350 אלף שירים סינים וזרים, של יוצרים החתומים בחברות המוזיקה סוני, וורנר, EMI ויוניברסל, וכי כמות השירים צפויה לגדול ל 1.1 מיליון בחודשים הקרובים.

לטענת לי, בשלב זה, אין לגוגל כוונה להציע את השירות מחוץ לסין.

לאצ`י רוטרפורד, נשיא וורנר מוזיקה ויו"ר הפדרציה הבינלאומית לתעשיית השמע (International Federation of the Phonographic Industry ) אמר כי זהו צעד חשוב מאוד שכן יותר מ 99% מהמוזיקה המופצת בסין היא פיראטית.

לטענתו השירות החדש יסית גולשים מאתרי הורדות לא חוקיים כי איכות המוזיקה של השירות תהיה גבוהה יותר.

בחודש ינואר דיווחנו כי שירותים קיברנטיים וסלולריים המציעים לגולשים גישה "חופשית" למיליוני שירים צפויים להופיע בכמויות רבות בחודשים הקרובים, כך לדברי בכירים בתעשיית המוזיקה.

להבדיל מאתרי שיתוף הקבצים הבלתי-חוקיים, האתרים האלו יהיו חוקיים לחלוטין. השירות אמנם לא יהיה חינמי לחלוטין, אולם הוא יכלל בעלותו של טלפון נייד חדש או חוזה גישה לאינטרנט, כך שהעלות תהיה למעשה מוסתרת מהצרכן.

לפני כשנה דיווחנו כי חברת התקליטים וורנר חתמה על חוזה עם מפעילת האתר 7digital.com, ותציע למכירה באמצעות האתר מוזיקה ללא הגנה מפני העתקות.

צרכנים ברחבי בריטניה, אירלנד, ספרד, צרפת וגרמניה יוכלו להוריד מהרשת אלבומים של אמנים כמו מדונה והרד הוט צ`ילי פפרס, החתומים בחברת וורנר.

כמו כן פרסמנו מאמר בנושא מוזיקה חוקית ובחינם .

לפי המאמר, אנליסטים רבים קוראים לתעשיית המוזיקה להתמקד פחות בתקליטורים, DRM ושירותים הכוללים דמי מנוי ויותר בחלוקת מוצריהם חינם. הזהב שנותר לכרות בתעשיית המוזיקה יגיע מרווחים כתוצאה מפרסום.

המחבר מציין כי החלפת הרווח משירים ברווח מפרסום היא אופציה מפחידה עבור מנהלי תעשיית המוזיקה, שתלויים בהפצת תקליטורים כבר עשורים ועדיין מציבים "מחסומי דרכים" ניכרים למודל החינמי שנתמך בפרסום.


© כל הזכויות שמורות