מתקפות חמורות על גוגל עם הכרזתה על שימוש בפרסומות מותאמות
שני ארגוני הגנה על פרטיות ברשת, זועמים על גוגל, בעקבות הכרזתה על מעבר לשימוש בפרסומות מותאמות.

מנכ"ל EPIC - Electronic Privacy Information Center, התייחס להכרזתה של גוגל כ"אסון לפרטיות". לטענתו, התכנית תכניס את נושא המעקב אחר גולשים לרשת הפרסום האינטרנטית הגדולה בעולם. לדבריו, בצעד זה תנצל גוגל את יכולתה לחדור למידע הקיים אצלה על גולשים, למטרות פרסום.

מארגון - The Center for Digital Democracy (CDD), נמסר כי הם קוראים לגוגל ליישם את השירות החדש בצורה התלויה בגולש. גוגל נקראת לאפשר לגולשים המעוניינים בכך להצטרף לשירות.

ההצטרפות תיעשה על ידי עדכון פרופיל הפרסום שלהם, זאת בניגוד למצב הקיים היום, בו הגולש מצטרף באופן אוטומטי לשירות, וביכולתו אם יחפוץ, לחסום את הפרופיל שלו לשירות.

גם צעד שכזה נתפס ב-CDD כרע במיעוטו ואינו עומד בקנה אחד עם ערכי פרטיות הגולש, אותם הם מנסים לשמור.

בהודעה שהוציא מנכ"ל CDD, הוא מעביר ביקורת חמורה על כך שגוגל אינה חושפת לגולשים באילו כלים היא משתמשת לעקוב אחר הרגלי הגלישה שלהם, וכי אינה מאפשרת להם בקרה ונגיעה לכלים אלו.

"גולשים צריכים לדעת האם נעשה שימוש ע"י גוגל ב - neuromarketing, שיווק רשתי, שיווק בסביבה של מציאות מדומה, או שיווק ברשתות חברתיות", הוא אומר.

נציגי חברת גוגל מסרו בתגובה כי השימוש בשירות נבדק עם נציגים משפטיים רבים של ארגוני הגנה על פרטיות, גולשים רבים מאוד ועם נציגים ממשלתיים.

לדברי החברה, היא הקשיבה לדרישותיהם, ובהסתמך על היצירתיות של מהנדסי החברה שתכננו את השירות, שירות הפרסומות המותאמות שהושק, לא רק שהינו עומד בדרישות ארגוני ההגנה על הפרטיות, אלא אף משיג מעבר לכך.

לאחרונה דיווחנו כי איגוד הפרסום המקוון באנגליה פרסם מדיניות חדשה בנושא פרסומות מותאמות, זאת בעקבות ביקורת שהעניין עורר בנושא הגנת הפרטיות.

ואילו לפני כחודש דיווחנו על כך שפייסבוק, הרשת החברתית הפופולרית, שהרוויחה את לחמה עד אותו השלב מפרסום, פנתה לטקטיקה חדשה , שיכולה להכניס לה מיליונים.

הרשת החברתית, שמכילה פרטים אישיים רבים אודות מאות מיליוני משתמשיה, יכולה להוות למעשה מאגר נתונים עצום למטרת שיווק וסיקור. השירות שמציעה פייסבוק מאפשר לחברות מכל העולם לתחקר את חברי הרשת, תוך ביצוע שאילתות וחתכים על נתוניהם האישיים של החברים ובחירה בפלחי השוק המעניינים ביותר לצורכיהם. באופן כזה, יכולות לקבל חברות שיווק מידע ערכי מאין כמותו על מגמות בשוק ומידת הביקוש למוצרים חדשים.





© כל הזכויות שמורות