פייסבוק גוזרים את הקופון
פייסבוק, הרשת החברתית הפופולרית, שהרוויחה את לחמה עד כה מפרסום, פונה לטקטיקה חדשה, שיכולה להכניס לה מיליונים.

הרשת החברתית, שמכילה פרטים אישיים רבים אודות מאות מיליוני משתמשיה, יכולה להוות למעשה מאגר נתונים עצום למטרת שיווק וסיקור. השירות שמציעה פייסבוק מאפשר לחברות מכל העולם לתחקר את חברי הרשת, תוך ביצוע שאילתות וחתכים על נתוניהם האישיים של החברים ובחירה בפלחי השוק המעניינים ביותר לצורכיהם. באופן כזה, יכולות לקבל חברות שיווק מידע ערכי מאין כמותו על מגמות בשוק ומידת הביקוש למוצרים חדשים.

פייסבוק הציגה את המערכת, שנקראת engagement ads, בכנס הכלכלי העולמי שמתנהל בדאבוס בימים אלה, וכבר מכרה אותה לחברת CareerBuilder לגיוס כוח אדם.

מהלך מסוג זה מעלה, מטבע הדברים, חששות שונים הנוגעים להגנת הפרטיות. זוהי אינה הפעם הראשונה שהרשת החברתית פייסבוק מעוררת דאגות מסוג זה - בחודש יוני האחרון דיווחנו כי קבוצה קנדית הגישה תלונה נגד האתר פייסבוק, בה התבקש הנציב הממונה על הגנת הפרטיות לבדוק את מדיניות האתר. הקבוצה תיארה את פייסבוק כ" שדה מוקשים של פלישה לפרטיות ".

הקליניקה הקנדית למדיניות ברשת ואינטרס הציבור (CIPPIC) ביקשה מהנציב הממונה על הגנת הפרטיות לבדוק את מה שלדעת CIPPIC מהווה הפרה של חוקים קנדיים שונים, הנוגעים להגנת הפרטיות. לדברי CIPPIC, ישנן 22 הפרות כאלו.

לדברי CIPPIC, קבוצה של תלמידי משפטים ניתחה את המדיניות של פייסבוק והפרקטיקות בהן האתר נוקט, ככל שהדבר נוגע להגנה על פרטיות.

חלק מהתלונות נראו מעט קטנוניות (למשל, העובדה שכל חבריו של פלוני יכולים לראות תגובות אשר הושארו על גבי ה-wall שלו), אולם חלק מהתלונות נוגעות להיבטים מהותיים יותר- למשל, העובדה שלא ניתן למחוק בנקל את חשבון המשתמש של פלוני ואת כל המידע הנוגע אליו.

בחודש מרץ האחרון דיווחנו כי פייסבוק דווקא הגבירה את הגנת הפרטיות של הגולשים, ואפשרה למשתמשים ליצור הבחנות בין המידע שיהיה גלוי לחברים, משפחה וחברים לעבודה.

הדבר אפשר ל-67 מיליון הגולשים החברים בפייסבוק, לנהל רשימות של חברים אשר יקבלו רמות שונות של גישה לפרופיל שלהם.


© כל הזכויות שמורות