תעשיית המוזיקה תחל להציע מוזיקה בתשלום מוסווה
שירותים קיברנטיים וסלולריים המציעים לגולשים גישה "חופשית" למיליוני שירים צפויים להופיע בכמויות רבות בחודשים הקרובים, כך לדברי בכירים בתעשיית המוזיקה.

להבדיל מאתרי שיתוף הקבצים הבלתי-חוקיים, האתרים האלו יהיו חוקיים לחלוטין. השירות אמנם לא יהיה חינמי לחלוטין, אולם הוא יכלל בעלותו של טלפון נייד חדש או חוזה גישה לאינטרנט, כך שהעלות תהיה למעשה מוסתרת מהצרכן.

"אלפיים ותשע צריכה להיות השנה בה תעשיית המוזיקה תפסיק לדאוג ותתחיל לאהוב את הפצצה", כך לדברי פירגל שרקי, בעבר חבר בלהקת פאנק וכיום מנהל UK Music.

בעבר, תעשיית המוזיקה התעקשה כי שירים ימכרו ברשת באופן פרטני, כמו בתוכנת iTunes, או לחילופין באמצעות מנוי לשירותים אשר אינם מאפשר להוריד את השירים באופן מלא למחשב.

אחד המהלכים המעניינים בתעשיית המוזיקה היה השקת תקליטים עצמאית באמצעות הרשת. נושאי הדגל היו כמובן רדיוהד ו-Nine Inch Nails. למרות החדשנות במהלך, טרנט רזנור, סולן NIN, אמר בעבר כי המהלך של רדיוהד היה "בלתי כנה" .

"אני סבור כי הדרך בה רדיוהד הפכו זאת לגימיק שיווק הייתה ממולחת. אולם, אם תסתכלו על מה שהם עשו, זה היה למעשה פתיון ותפנית אשר נועדה לגרום לך לשלם עבור איכות של MySpace Stream, כדרך לקדם מכירה מסורתית של תקליטים".

רזנור התייחס להשקת תקליטה של רדיוהד, "In Rainbows", באיכות מקסימלית של 160kbps, איכות נמוכה לעומת המוזיקה אותה ניתן להוריד באמאזון וב-iTunes, באיכות של 256kbps.

ובאותו הקשר, לפני כשנה רזנור, אשר הפיק את האלבום של סאול וויליאמס "The Inevitable Rise and Liberation of Niggy Tardust" והציע אותו לגולשים באמצעות האינטרנט, פירסם את הנתונים מהניסוי אותו ערך.

רזנור הציע את בחינם את האלבום באיכות 192kbps, ותמורת חמישה דולרים ניתן היה להוריד את האלבום באיכות 320kbs. רזנור רצה לבדוק כמה אנשים "יעשו את הדבר הנכון".

רזנור מצא כי 154,449 הורידו את האלבום של וויליאמס, מתוכם 18.3 אחוזים שילמו עבורו 5 דולר, והשאר לא שילמו דבר.


© כל הזכויות שמורות