ביום שלישי האחרון הוגשה בביהמ"ש הפדרלי בארה"ב עתירה כנגד Google בגין הטעיית לקוחותיה, כביכול, המעוניינים לרכוש פרסומות באתרי צד שלישי.
חלק נכבד מרווחיה של Google נובע מפרסומות של אתרים.מפרסם המעוניין לפרסם במנוע החיפוש צריך להשתתף במכרז על מילים, במסגרתו עליו להציע את המחיר הגבוה ביותר אותו מוכן לשלם בגין פרסום המילה המדוברת ב-Google.
לטענת העותרים, במכרז ניתן להגיש שתי הצעות מחיר – האחת פרסום בתוצאות חיפוש ב-Google, והשנייה פרסום באתרים חיצוניים שחברים ברשת הפרסום של החברה– Ad Sense.
לקוח המציע הצעת מחיר בהצעה אחת ובהצעה השנייה השאיר מקום ריק במקום לרשום 0, מתייחסת המערכת להצעת המחיר כאילו רלוונטית לשתי ההצעות, ובכך מטעה Google גולשים הקונים מקום פרסום אשר לא מעוניינים בו.
עוד נטען כי Google לא מיידעת את לקוחותיה אם ניתנת להם זכות הבחירה לפרסם ב-
Ad Sense, או שלא.
בעבר דיווחנו כי ענקית המכירות הפומביות ברשת, eBay, הסירה את פרסומות המילים שלה, המיועדות לקהל הגולשים האמריקני, מענקית החיפוש גוגל.
לפי הדיווחים, הסיבה לכך נעוצה בהחלטתה השנויה במחלוקת של גוגל, לקיים ארוע המיחצ"ן את שירות התשלום שלה המתחרה בשירות PayPal של eBay, בדיוק באותו הערב שבו קבוע כנס הסוחרים השנתי של eBay.
בתגובה, הפסיקה eBay את חוזה פרסום המילים שלה בגוגל, אשר מוערך בכ-25 מליון דולר, וממקם את eBay כלקוח (לשעבר?) הגדול ביותר של גוגל.
עוד באותו עניין, לאחרונה דיווחנו כי גוגל מתכננת "להעניש" מפרסמים אשר משתמשים בשירות הפרסום של גוגל, AdWords, ועמודי האינטרנט שלהם נטענים לאט.
שיטת ה"מכירה הפומבית" בה משתמשת גוגל על מנת לקבוע את מיקום המודעה ואת "הצעת המחיר" (bid) המינימלית של מילות המפתח, תיקח בחשבון את הזמן אשר עובר מרגע שגולש הקליק על המודעה ועד לטעינת העמוד.
בבלוג ה-AdWords שלה, הסבירה גוגל כי הסיכוי שאנשים יעזבו עמודים אשר נטענים לאט הוא גבוה יותר.
בחודש ינואר דיווחנו כי גוגל
פירסמה מדיניות חדשה בכל הנוגע לפרסומים פוליטיים ברשת ה-AdSence, הכוללת איסור התקפות על החיים הפרטיים של המועמדים לנשיאות.
האיסור הנ"ל עורר דיון בשאלה מהי המידה הנכונה של פיקוח עצמי, ככל שהדבר נוגע לפרסום.
באותו החודש דיווחנו כי ועדת הסחר הפדראלית
הציעה קווים מנחים לפיהם המפרסמים יודיעו ביוזמתם לגולשי האינטרנט האם מתבצע מעקב אחר התנהגותם המקוונת והאם נעשה שימוש במידע הזה על מנת להציג פרסום מפולח ומותאם אישית לגולש.