Share
שתי קבוצות צרכנים ביקשו מוועדת הסחר הפדרלית (FTC) ליצור רשומה אשר תאפשר לגולשים למנוע ממפרסמים לאסוף מידע הנוגע אליהם.

בנוסף, ביקשו הקבוצות, פדרציית הצרכנים של ארה"ב ואיחוד הצרכנים, למנוע איסוף של מידע בריאותי ומידע רגיש אחר על ידי חברות אשר מנהלות עסקים מקוונים, אלא אם כן הגולש הסכים לאיסוף המידע במפורש.

קריאה זו מצטרפת לקריאתם של ארגוני הגנה על הפרטיות, אשר ביקשו מה-FTC למנוע מחברות שימוש ב"פרסום התנהגותי".

הכוונה היא לאיסוף מידע לגבי הרגלי הגלישה של המשתמש, בין היתר ערכים אותם חיפש המשתמש במנועי חיפוש ואתרי אינטרנט בהם ביקר, וזאת על מנת ליצור פרסומות אינדיווידואליות עבור כל גולש.

לא מכבר דיווחנו על פרסומו של סקר חדש, לפיו מרבית האנשים מרגישים שלא בנוח עם אתרי אינטרנט אשר מתאימים תוכן לפרופילים האישיים של המשתמש.

"יש גורם מצמרר ופחד מפני הלא נודע אשר אנשים אינם מעוניינים להתמודד עימו", כך לדברי מישל וורן, אנאליסטית בכירה בחברת Info-Tech Research. וורן הוסיפה כי סיבה נוספת לאי-הנוחות אותה מרגישים אנשים היא החדירה לפרטיות.

כ-60 אחוזים מתוך מדגם מייצג של 2,513 אנשים בארה"ב, אמרו כי הם מרגישים חוסר נוחות כאשר אתרי אינטרנט משתמשים במידע לגבי הפעילות שלהם ברשת האינטרנט על מנת להתאים עבורם פרסומות או תוכן.

ממצאי הסקר עשויים לסלול את הדרך לכך שחברות האינטרנט הגדולות יציעו לגולשים הטבות משמעותיות יותר עבור אובדן הפרטיות, כך לדברי אחד מיוזמי הסקר, ד"ר אלן וסטין, מאוניברסיטת קולומביה.

בחודש ינואר דיווחנו כי ועדת הסחר הפדראלית (FTC) הציעה למפרסמים קווים מנחים בנושא ההגנה על פרטיות.

על פי הצעת ה-FTC, המפרסמים יודיעו ביוזמתם לגולשי האינטרנט האם מתבצע מעקב אחר התנהגותם המקוונת והאם נעשה שימוש במידע הזה על מנת להציג פרסום מפולח ומותאם אישית לגולש.

מומחים בתחום ההגנה על הפרטיות טוענים כי הקווים המנחים הללו יכולים להועיל, אולם זאת רק במידה והתעשייה תאכוף אותם.





16/04/2008



חדשות
ארצות הברית  | השירות הפדרלי התבקש לחקור פרסומות מותאמות  
אנגליה  | גולשים יקבלו דיווח על פרסומות שמשתמשות במידע האישי שלהם  
אנגליה  | המשרד לסחר הוגן יאתר חברות המנצלות מידע פרטי של גולשים  

מאמרים
ארצות הברית  | ה- FTC, הפרסום המקוון וההגנה על הפרטיות  
ארצות הברית  | פרסום מקוון לעומת הגנה על הפרטיות  
ישראל  | האם גוגל משתלטת על האינטרנט?  

פסיקה
ישראל  | בש``א 174444/06 (שלום ת``א) וואלה! תקשורת בע``מ נ` פ. א. ואח`  
ישראל  | בג"ץ 3809/08 האגודה לזכויות האזרח ואח' נ' משטרת ישראל ואח'  
ישראל  | ע``א 1622/09 (בית המשפט העליון) גוגל ישראל נ` חב` ברוקרטוב ואח`  

חקיקה
ישראל  | תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), התשע"ז –2017  
ישראל  | חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – נתוני תקשורת) (תיקון מס'...)(תיקונים שונים) התשע"ב-2012  
ישראל  | תקנות האזנת סתר (בקשה להיתר האזנה), התשס``ז-2007  

מקורות מקוונים
ארצות הברית  | Pixel Privacy  
ישראל  | האח הקטן-הבלוג של עו``ד אבנר פינצ`וק  
בולגריה  | נציב הגנת הפרטיות הפרטית - CPDP  





מדורים

 

קניין רוחני

לשון הרע

מידע כללי

הגנת הפרטיות

מסחר אלקטרוני

זכויות יוצרים

לשון הרע

אילון ושות` עורכי דין

דואר זבל

מניות, ניירות ערך

סימני מסחר

תביעת לשון הרע

אודות דיני רשת

משרדי עורכי דין

מונופולין, הגבלים עסקיים

פטנטים

לשון הרע בפייסבוק

ניהול משברים

קניין רוחני

שמות מתחם

 

 

חוקרים פרטיים

סקס פורנוגרפיה

דואר אלקטרוני

סוגיות בזכויות יוצרים

פלילים

מומחים יועצים

שיתוף קבצים

עבודה

זכויות יוצרים בתמונות

עבירות מחשב

עו"ד אביב אילון

מנהל סחר אלקטרוני

ריגול ומעקב

זכויות יוצרים במוזיקה

עבירות אינטרנט

יעוץ משפטי

הימורים

ספקי שירותים

זכויות יוצרים בתוכנה

הונאה

 

סמכות שיפוט

טרור קיברניטי

זכויות יוצרים בוידאו, סרטים וטלויזיה

פלילים

 

בורורות גישור

מנועי חיפוש באינטרנט

זכויות יוצרים בפרסום

 

 

פדופיליה

ילדים

רישום זכויות יוצרים

 

 

אתיקה

נשים

שמירת זכויות יוצרים

אינדקס ויזואלי


בחירות אלקטרוניות

גברים

 

קטעי וידאו


מילון מונחון

משפחה

 

חדשות עיתונות


אנונימיות

פורומים

 

משרדי עורכי דין


נוטריון

חברת המידע

 

משפטים


חוזים הסכמים

ננו טכנולוגיה

 

 


מכשירים חכמים

גירושין

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          שותפי תוכן 

 

 

פטנטיםתאונת אופנוע | תאונות דרכים | תוכנית עסקית

 

© כל הזכויות שמורות לעו"ד אביב אילון 1999-2020