גוגל מתכננת "להעניש" מפרסמים אשר משתמשים בשירות הפרסום של גוגל, AdWords, ועמודי האינטרנט שלהם נטענים לאט.
שיטת ה"מכירה הפומבית" בה משתמשת גוגל על מנת לקבוע את מיקום המודעה ואת "הצעת המחיר" (bid) המינימלית של מילות המפתח, תיקח בחשבון את הזמן אשר עובר מרגע שגולש הקליק על המודעה ועד לטעינת העמוד.
בבלוג ה-AdWords שלה, הסבירה גוגל כי הסיכוי שאנשים יעזבו עמודים אשר נטענים לאט הוא גבוה יותר.
בחודש ינואר דיווחנו כי גוגל
פירסמה מדיניות חדשה בכל הנוגע לפרסומים פוליטיים ברשת ה-AdSence, הכוללת איסור התקפות על החיים הפרטיים של המועמדים לנשיאות.
האיסור הנ"ל עורר דיון בשאלה מהי המידה הנכונה של פיקוח עצמי, ככל שהדבר נוגע לפרסום.
באותו החודש דיווחנו כי ועדת הסחר הפדראלית
הציעה קווים מנחים לפיהם המפרסמים יודיעו ביוזמתם לגולשי האינטרנט האם מתבצע מעקב אחר התנהגותם המקוונת והאם נעשה שימוש במידע הזה על מנת להציג פרסום מפולח ומותאם אישית לגולש.
מומחים בתחום
ההגנה על הפרטיות טוענים כי הקווים המנחים הללו יכולים להועיל, אולם זאת רק במידה והתעשייה תאכוף אותם.
בחודש דצמבר האחרון פורסם כי ועדת המסחר הפדרלית (ה- FTC)
אישרה את עסקת גוגל-דאבלקליק, וקבעה כי הסיכויים כי עסקה כזו תפגע בתחרות הינם נמוכים.
אישור העסקת התקבל ב-FTC בהצבעת רוב של ארבעה מחברי הועדה (אחד מהחברים הצביע נגד אישור העסקה).
הועדה ציינה כי אין בסמכותה למנוע את קיום העסקה בגלל חששות הנוגעים להגנת הפרטיות, ובחינת ה-FTC בהתמקדה בשאלת ההגבלים העסקיים.