טרנט רזנור, סולן Nine Inch Nails, אשר הפיק את האלבום של סאול וויליאמס "The Inevitable Rise and Liberation of Niggy Tardust" והציע אותו לגולשים באמצעות האינטרנט, מפרסם את הנתונים מהניסוי אותו ערך.
רזנור הציע את בחינם את האלבום באיכות 192kbps, ותמורת חמישה דולרים ניתן היה להוריד את האלבום באיכות 320kbs. רזנור רצה לבדוק כמה אנשים "יעשו את הדבר הנכון".
רזנור מצא כי 154,449 הורידו את האלבום של וויליאמס, מתוכם 18.3 אחוזים שילמו עבורו 5 דולר, והשאר לא שילמו דבר. האם מדובר בהצלחה?
מצד אחד, למעלה מ-150,000 גולשים הורידו את האלבום והאזינו לו. בהשוואה לאלבומו הקודם של וויליאמס, אשר מכר 34,000 עותקים בלבד, נראה שמוזיקה חינמית בהחלט עוזרת להפצה.
מצד שני, לא מדובר בשיטה מכניסה יתר על המידה. 28,000 גולשים בלבד שילמו על האלבום (פחות מבעבור האלבום הקודם). ולמרות שהכספים הולכים ישירות לרזנור וויליאמס, לא מדובר ברווח טהור - עליהם לשלם בעבור זמן אולפן, טכנאים, יצירת האתר. בסופו של דבר, רזנור אומר כי "אף אחד לא נהיה עשיר מהפרויקט הזה".
להקה אשר ערכה ניסוי דומה היא להקת
רדיוהד , אשר להבדיל מרזנור מסרבת לחשוף נתונים. ברם, לפני כשלושה שבועות הודיעה הלהקה כי היא חוזרת לדרכי המכירה המוכרות, ומפסיקה להפיץ את האלבום באמצעות הרשת.
בחודש אוקטובר דיווחנו כי למרות שרדיוהד איפשרו לגולשים להחליט בעצמם איזה מחיר לשלם בעבור האלבום, ואף איפשרו להורידו ללא כל תשלום,
כמות ההורדות של האלבום באתרי שיתוף הקבצים לא יורדת.
ובינתיים, מלחמת ה-RIAA במשתפי הקבצים לא שוככת, ואף מתגברת. במהלך חודש דצמבר דיווחנו כי בתביעה המנוהלת על ידי ה-RIAA
בבית המשפט באריזונה , Athlantic v. Howell, עורכי הדין של ה-RIAA העלו טענה חדשה: צרכנים אשר מעתיקים תקליטורים למחשבים שבבעלותם, מבצעים עבירה של הפרת זכויות יוצרים.