אתר גלובס מדווח כי הפלסטיקאי ד"ר דב קליין תובע בבית משפט השלום בת"א את מכון "פרופורציה" וחברת גוגל, בטענה כי הם מנצלים את שמו כדי לפרסם את המכון המתחרה, פרופורציה.
ד"ר קליין, שנחשב לאחד מבכירי המנתחים הפלסטיים בארץ, טוען כי נדהם לגלות שגוגל עושה שימוש בשמו כדי להפנות לקוחות פוטנציאליים לאתר האינטרנט של מכון פרופורציה.
לפי הדיווח, תובע ד"ר קליין פיצוי בסך 100 אלף שקל ומעריך את נזקיו והפסד ההכנסות שנגרם לו ממעשי הנתבעות בכ-350 אלף שקל.
בספטמבר האחרון פורסם כי חברה שתבעה את גוגל בגין הפרת סימני מסחר נסוגה מתביעתה. חברת American Blind & Wallpaper Factory, המוכרת הגדולה בארה"ב לוילונות לחלונות, טענה בתביעתה כי גוגל מנצלת סימני מסחר כשהיא מאפשרת למתחרים של בעלי הסימן לקנות פרסומות שמופיעות כשלקוחות מחפשים באינטרנט מידע על העסק של בעל הסימן.
בפסק הדין הראשון בישראל בסוגיית
מפתוח סימני מסחר , דחה בית המשפט בקשה להכיר בשימוש שעשתה רשת אופנה, בסימני מסחר השייכים לרשת אופנה אחרת, כשימוש מעוול.
למאמר "
מפתוח סימני מסחר " בו עוסק מחבר המאמר בשימוש הסמוי בסימני מסחר אשר מנועי החיפוש מאפשרים ובראשם מנוע החיפוש Google,
לחצו כאן .