ועדת המסחר הפדרלית (FTC) אישרה את עסקת גוגל-דאבלקליק, וקבעה כי הסיכויים כי עסקה כזו תפגע בתחרות הינם נמוכים. האיחוד האירופי טרם מסר את החלטתו.
אישור העסקת התקבל ב-FTC בהצבעת רוב של ארבעה מחברי הועדה (אחד מהחברים הצביע נגד אישור העסקה).
הועדה ציינה כי אין בסמכותה למנוע את קיום העסקה בגלל חששות הנוגעים להגנת הפרטיות, ובחינת ה-FTC בהתמקדה בשאלת ההגבלים העסקיים. הועדה לבסוף קבעה כי כבר כיום התחרות בענף הפרסום הינה נמרצת, וסביר שהיא אף תוגבר לאור העסקה.
בד בבד עם אישור העסקה, משחרר ה-FTC קובץ עקרונות לגבי שמירת פרטיות בעת פרסום. על פי עקרונות אלו, כל אתר אשר אוסף מידע לגבי התנהגות גולשים למטרות פרסום, צריך להבהיר לגולשים כי נאסף מידע על מנת לספק לגולשים פרסום המתאים להם, ועל הצרכנים להחליט האם הם מעוניינים בכך אם לאו.
לפני כשבוע דיווחנו כי חבר הקונגרס
ג`ו ברטון שלח מכתב למנכ"ל גוגל, בו הוא דרש את התייחסתו להיבטי העסקה הנוגעים להגנה על פרטיות.
באירופה, האיחוד האירופי הכריז כי
רגולטורי הגבלים עסקיים מטעמו יערכו בדיקה מעמיקה יותר של עסקת גוגל - דאבלקליק. כחלק מהחקירה, רגולטורים אירופאים יכנסו לפרטי העסקה, ויבחנו את השאלה האם איחוד בין ענקית החיפוש גוגל לענקית הפרסום DoubleClick יפגע בתחרות.
בסוף אוקטובר דיווחנו כי
הרגולטור האוסטרלי להגנת הצרכן ותחרות מסר כי בבדיקה שביצע לגבי העיסקה נמצא כי שתי החברות אינן מתחרות קרובות בתחום אספקת שירותי פרסום, ועל כן הוא לא יפעל לסיכול הרכישה של דאבלקליק על ידי גוגל.