אחד מהניסויים המעניינים ביותר של תעשיית המוזיקה הסתיים ביום שני. שלושה חודשים לאחר שרדיוהד הדהימה את תעשיית המוזיקה בכך שאפשרה למעריציה לשלם כמה שברצונם עבור האלבום In Rainbows, הלהקה חוזרת לדרכי המכירה המוכרות.
הלהקה זכתה לברכות רבות על כך שהניחה את אבן הפינה למודל עסקי חדש, אשר היו שחשבו שיוכל להציל את תעשיית המוזיקה. עם זאת, היו כאלו שהתנגדו למהלך של רדיוהד מהרגע הראשון - ניקי וייר, חבר להקת ה-Manic Street Preachers, אמר בשבוע שעבר שהמהלך שביצעה הלהקה "משפיל את המוזיקה".
לטענת וייר, המעבר לעולם הדיגיטלי הצליח לתעשיית הקולנוע ומשחקי הוידאו, אולם לא לתעשיית המוזיקה. לטענתו, תופעת ההורדות בחינם הורסת את התעשייה.
נראה שוייר צודק בהעלאת השאלה האם הניסוי של רדיוהד הצליח. למעט רדיוהד, אף אחד אינו יודע כמה כסף הלהקה הרוויחה מהמהלך, שכן הלהקה אינה מוכנה לחשוף את המספרים לציבור. עם זאת, הסימנים מעידים על כך שהתשואות היו נמוכות מהצפוי.
ההערכות של חברת CamScore הן ש-62 אחוזים מאלו שהורידו את האלבום In Rainbows עשו זאת מבלי לשלם ולו אגורה בעבור המוזיקה. נציין כי תגובת הלהקה לכך היא שהתוצאות אליהן הגיע חברת CamScore הן "לגמרי לא מדויקות".
לפני כחודשיים דיווחנו כי למרות שרדיוהד מאפשרים לגולשים להחליט בעצמם איזה מחיר לשלם בעבור האלבום, ואף מאפשרים להורידו ללא כל תשלום, כמות ההורדות של האלבום באתרי שיתוף הקבצים
אינה יורדת.
להקה נוספת אשר נראה כי נפגעה מהמעבר לפורמט הדיגיטלי היא
להקת Romantics , אשר הגשה תביעה נגד מפיץ משחק הוידאו "Guitar Hero", בטענה שהמשחק מפר
זכויות יוצרים של הלהקה, בהשמעת שיר הדומה באופן מפתיע ביותר לשיר "What I Like About You".
ובינתיים, תעשיית המוזיקה ממשיכה להלחם כנגד האזרח הקטן. לא מכבר דיווחנו כי בתביעה המנוהלת על ידי ה-RIAA בבית המשפט באריזונה, Athlantic v. Howell, עורכי הדין של ה-RIAA העלו טענה חדשה: צרכנים אשר
מעתיקים תקליטורים למחשבים שבבעלותם, מבצעים עבירה של הפרת זכויות יוצרים.