גוגל מנסה ליצור סטנדרט עולמי לגבי הדרך בה חברות צריכות להגן על מידע הצרכנים. ההמלצה של החברה היא כי התרופות יתמקדו בשאלה האם לאדם אכן נגרם נזק מכך שהמידע לגביו נחשף.
ההצעה של גוגל תחשף באופן מלא על ידי פיטר פליישר, היועץ של גוגל לענייני
פרטיות , בנאום שהוא ישא בשטרסבורג, בכנס של UNESCO לגבי אתיקה וזכויות אדם.
ההצעה של גוגל מגיעה לאחר חשיפת מסמך מסגרת העבודה של ה-APEC בנוגע לפרטיות, שאומצה על ידי מדינות APEC רבות, כמו אוסטרליה והונג-קונג (אם כי לא כולן - סין, לדוגמא, סרבה לאמץ את ההצעה). מסגרת העבודה של APEC מקדמת "גישה גמישה להגנת על פרטיות", והיא מהווה "מדיניות פרקטית המאפשרת לקיחת אחריות בזרימת מידע, ובו בזמן מונעת הפרעות למסחר".
דיווח זה מעניין במיוחד לאור העובדה כי כפי
שדווח לאחרונה , תכונת ה-Street View של גוגל-מפות עלולה להפר חוק המגן על פרטיות.
בחודש יולי דיווחנו כי גוגל הודיעה כי העוגיות שגוגל שותלת במחשבי המשתמשים ימחקו באופן אוטומטי לאחר שנתיים.
למאמר "האם הצעדים של גוגל מפחידים אותך?"
לחצו כאן .