מחברת המאמר סוקרת פסיקה של בית משפט השלום בירושלים שקבעה כי ניתן להגיש תביעה נגד חנות וירטואלית בכל בית משפט בארץ, בסמוך למקום מגורי הקונים, ללא קשר למיקום הפיסי של המוכר. לטענת המחברת, זהו צעד חשוב בהגנה על ציבור הצרכנים. המחברת טוענת כי עולם המשפט אינו מצליח להשיג את ההתקדמות הטכנולוגית וכי הוא כמו צב גדול וכבד שרודף אחרי שפן קל רגליים. המחברת מביאה דוגמה לטענותיה בתחום החקיקה הצרכנית. לטענתה, חקיקה זו מותאמת בעיקר לעסקאות צרכניות מסורתיות המבוצעות בחנות פיסית ולא ניתן בה מענה מקיף ושיטתי לצורת המכירה החדשה באמצעות האינטרנט. המחברת טוענת כי רכישה באינטרנט היא לרוב מסוכנת יותר וכי ניתן לראות זאת מההיקף הגדול של התלונות המתקבל במוקד התלונות של אמון הציבור (המחברת היא מנהלת המחלקה המשפטית בארגון אמון הציבור).המחברת סוקרת את ההבדלים בין עיסקה רגילה לעיסקה באינטרנט ואת סוגיית הסמכות המקומית במכר באינטרנט שנדונה לאחרונה על ידי בית המשפט השלום בירושלים על ידי השופט אברהם טננבוים.