לפי דו"ח חדש של Nielsen SoundScan, מכירות אלבומי המוסיקה הדיגיטלית בארה"ב גדלו ב- 60 אחוזים בששת החודשים הראשונים של 2007 אולם הגידול במכירות אינו מפצה על הירידה הנמשכת במכירת תקליטורים.
סך מכירות האלבומים ירד ב- 15 אחוזים (גם תקליטורים וגם מוסיקה דיגיטלית) כשמכירות התקליטורים בלבד ירדו ב- 19.3 אחוזים ל- 205.7 מיליון יחידות. מכירות אלבומים דיגיטליים קפצו בכ- 60 אחוזים ל- 23.5 מיליון יחידות.
תעשיית המוסיקה וההקלטות נמצאת בקשיים עם המעבר למוסיקה דיגיטלית והירידה במכירות תקליטורים מהירה יותר מכפי שחזו מנהלים ואנליסטים בתעשייה.
באפריל
פורסמו נתונים של אגודת תעשיית ההקלטות של אמריקה ולפיהם הירידה המתמשכת במכירות תקליטורי מוסיקה הגיעה לכ-13 אחוזים במהלך שנת 2006, בעוד שמכירות המוסיקה הדיגיטלית לא גדלו בשיעור דומה.
תעשיית המוסיקה נאבקת בשינוי העדפות הלקוחות לשירים דיגיטליים הנקנים בחנויות מקוונות כמו iTunes של אפל. התעשייה, הנשלטת על ידי ארבע חברות תקליטים גדולות, יוניברסל מיוזיק, סוני וסוני BMG, קבוצת EMI ווורנר מיוזיק, נפגעו גם מירידת הכנסות עקב פיראטיות של תקליטורים ופיראטיות מקוונת.
EMI, מיקרוסופט ואפל מסרו כבר כי בכוונתן להתיר מכירה של תכנים מוזיקליים מקוונים ללא מנגנון ה-DRM, מנגנון שנועד להבטיח שמירה של זכויות יוצרים.
גם יוניברסל מיוזיק צרפת בוחנת
מכירת מוסיקה ללא DRM (ניהול זכויות דיגיטלי) עם האלבום החדש "L`Olympia", האלבום החי הראשון של הזמרת אמילי סימון.
במחקר של חברת ג`ופיטר שבוצע בדצמבר וינואר מסרו 62 אחוזים ממנהלי קבוצות מוסיקה אירופאיות כי הם חושבים כי המוסיקה הדיגיטלית תרוויח מקבצים ללא DRM שניתן יהיה להשמיעם בכל נגן מדיה ולא רק ב-iPod, נושא שהפך לטעון ולמקור לויכוחים, במיוחד בצרפת.
למאמר "מה יקרה לשירים המוגבלים ללא ניהול זכויות דיגיטלי?"
לחצו כאן .