Share
גוגל הסכימה לשלם 3.1 מיליארד דולרים במזומן עבור חברת הפרסום המקוונת דאבלקליק, בעיסקת הרכישה הגדולה ביותר שלה אי פעם. העיסקה תאפשר לגוגל להרחיב את רשת המפרסמים שלה ואתרי האינטרנט בהם היא מוכרת פרסום ותיתן תנופה לעסקי הפרסום שלה.

העיסקה צפויה להיסגר מאוחר יותר השנה והיא תאפשר לסוכנויות מדיה ומפרסמים לנהל קמפיינים משולבים בתוצאות חיפוש ותצוגת פרסומות דרך אותה מערכת.

גוגל קונה את דאבלקליק מחברת האחזקות הפרטית הלמן ופרידמן, שרכשה את דאבלקליק לפני כשנתיים תמורת 1.1 מיליארד דולרים. העיסקה צריכה לקבל את אישור הרגולטורים. מגוגל נמסר כי החברה בטוחה כי הרשות להגבלים עסקיים ורגולטורים נוספים יאשרו את העיסקה.

ההודעה על העיסקה מביאה לסיום את גל השמועות על מלחמת הצעות מחיר בין גוגל, מיקרוסופט, AOL ויאהו על דאבלקליק. מומחים טוענים כי גוגל תוכל כעת להתחרות טוב יותר בעסקי הפרסום החזקים של יאהו ולהקשות על מיקרוסופט, שלאחרונה השיקה את מערכת הפרסום שלה בתוצאות חיפוש.

בתשובה לשאלה האם גוגל תיתן למפרסמים גישה למידע על תוצאות חיפוש של המשתמשים, למטרות פרסום ממוקד באמצעות המערכת של דאבלקליק, אמר אחד ממייסדי גוגל כי סביר להניח שהיא לא תעשה זאת, מאחר ופרטיות המשתמשים חשובה לגוגל.

בשנות ה-90` ספגה דאבלקליק ביקורת רבה בשל ניסיונה לאחד מידע מהעולם האמיתי ומהעולם המקוון על משתמשים ולעקוב אחר פעילותם על מנת להציג להם פרסום ממוקד הנשען על פרופיל המשתמשים. החברה אולצה להפסיק לעשות שימוש בשירות פרסום ממוקד "אינטיליגנטי" שהיא השיקה בשנת 2000.

לפני כשנתיים הסדירה דאבלקליק תביעות שבהן הואשמה בריגול ומעקב ואיסוף מידע אישי של משתמשים ובשילוב המידע עם נתונים על הרגלי הגלישה של המשתמשים.

בכל יום שאנו מתעדכנים בקורה בעולם הקיברנטי, יותר ויותר מתברר כי הנחת היסוד, שאין אנונימיות ברשת ולו הבסיסית ביותר, הינה נכונה מתמיד. למאמר הראשון מתוך שניים, אשר מביא דוגמאות לסוגי הפגיעה באנונימיות הוירטואלית לחצו כאן ולמאמר השני כנסו כאן .



15/04/2007



חדשות
ארצות הברית  | השירות הפדרלי התבקש לחקור פרסומות מותאמות  
אנגליה  | גולשים יקבלו דיווח על פרסומות שמשתמשות במידע האישי שלהם  
אנגליה  | המשרד לסחר הוגן יאתר חברות המנצלות מידע פרטי של גולשים  

מאמרים
ארצות הברית  | ה- FTC, הפרסום המקוון וההגנה על הפרטיות  
ארצות הברית  | פרסום מקוון לעומת הגנה על הפרטיות  
ישראל  | האם גוגל משתלטת על האינטרנט?  

פסיקה
ישראל  | בש``א 174444/06 (שלום ת``א) וואלה! תקשורת בע``מ נ` פ. א. ואח`  
ישראל  | בג"ץ 3809/08 האגודה לזכויות האזרח ואח' נ' משטרת ישראל ואח'  
ישראל  | ע``א 1622/09 (בית המשפט העליון) גוגל ישראל נ` חב` ברוקרטוב ואח`  

חקיקה
ישראל  | תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), התשע"ז –2017  
ישראל  | חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – נתוני תקשורת) (תיקון מס'...)(תיקונים שונים) התשע"ב-2012  
ישראל  | תקנות האזנת סתר (בקשה להיתר האזנה), התשס``ז-2007  

מקורות מקוונים
ארצות הברית  | Pixel Privacy  
ישראל  | האח הקטן-הבלוג של עו``ד אבנר פינצ`וק  
בולגריה  | נציב הגנת הפרטיות הפרטית - CPDP  





מדורים

 

קניין רוחני

לשון הרע

מידע כללי

הגנת הפרטיות

מסחר אלקטרוני

זכויות יוצרים

לשון הרע

אילון ושות` עורכי דין

דואר זבל

מניות, ניירות ערך

סימני מסחר

תביעת לשון הרע

אודות דיני רשת

משרדי עורכי דין

מונופולין, הגבלים עסקיים

פטנטים

לשון הרע בפייסבוק

ניהול משברים

קניין רוחני

שמות מתחם

 

 

חוקרים פרטיים

סקס פורנוגרפיה

דואר אלקטרוני

סוגיות בזכויות יוצרים

פלילים

מומחים יועצים

שיתוף קבצים

עבודה

זכויות יוצרים בתמונות

עבירות מחשב

עו"ד אביב אילון

מנהל סחר אלקטרוני

ריגול ומעקב

זכויות יוצרים במוזיקה

עבירות אינטרנט

יעוץ משפטי

הימורים

ספקי שירותים

זכויות יוצרים בתוכנה

הונאה

 

סמכות שיפוט

טרור קיברניטי

זכויות יוצרים בוידאו, סרטים וטלויזיה

פלילים

 

בורורות גישור

מנועי חיפוש באינטרנט

זכויות יוצרים בפרסום

 

 

פדופיליה

ילדים

רישום זכויות יוצרים

 

 

אתיקה

נשים

שמירת זכויות יוצרים

אינדקס ויזואלי


בחירות אלקטרוניות

גברים

 

קטעי וידאו


מילון מונחון

משפחה

 

חדשות עיתונות


אנונימיות

פורומים

 

משרדי עורכי דין


נוטריון

חברת המידע

 

משפטים


חוזים הסכמים

ננו טכנולוגיה

 

 


מכשירים חכמים

גירושין

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          שותפי תוכן 

 

 

פטנטיםתאונת אופנוע | תאונות דרכים | תוכנית עסקית

 

© כל הזכויות שמורות לעו"ד אביב אילון 1999-2020