מחבר המאמר טוען כי בעוד חברות המדיה נאבקות להחזיר לידיהן את השליטה בסרטיהן, תוכניות טלוויזיה שהן מפיקות ומוסיקה של אמנים שהן מייצגות בעולם תוכנות שיתוף הקבצים - הן מצאו בן ברית בתוכנה מסוג אחר.לדבי המחבר, הנשק הטכנולוגי החדש היא תוכנה לזיהוי תוכן, שמאפשרת זיהוי תכנים המוגנים בזכויות יוצרים גם בסרטוני וידאו מטושטשים. הטכנולוגיה הזו יכולה לענות על מה שתעשיית הבידור רואה כאחת מבעיותיה הגדולות ביותר- שירים וסרטים שמועלים לאתרי אינטרנט ללא רשות.המחבר מספר כי בשבוע שעבר הדגים מנכ"ל חברת Audible Magic מקליפורניה את הטכנולוגיה על ידי הורדת סרטון באורך של שתי דקות מאתר YouTube והכנסתו למערכת זיהוי הוידאו החדשה של החברה. נראה כי הסרטון, ללא צבע ועם דיבוב סיני, הוקלט בעזרת מצלמה באולם קולנוע חשוך לפני שהועלה לאינטרנט ואיכות התמונה היתה נמוכה.תוכנת הסינון זיהתה במהירות את הסרטון כסצנת האימון בחרבות שמופיעה בדקה ה-49 בסרט "להרוג את ביל 2" של מירמקס.לפי המחבר, תעשיית הבידור תובעת מחברות האינטרנט לאמץ את הטכנולוגיה הזו עבור קבצי מוסיקה וסרטוני וידאו. אתר הרשתות החברתיות MySpace, בבעלות ניוז קורפ, מסר בשבוע שעבר כי הוא יעשה שימוש בתוכנה ובמערכת של Audible Magic כדי לזהות תכנים המוגנים בזכויות יוצרים בדפיו. אולם לא כל חברות האינטרנט מצטרפות למהלך הזה. אתר שיתוף הקבצים YouTube שקנתה גוגל בשנה שעברה, בולט כמשתהה בהסכמתו עד כה.מחבר המאמר אומר כי למרות שמקימי YouTube אמרו באופן פומבי כי הם יחלו לעשות שימוש בטכנולוגיית סינון עד לסוף השנה שעברה, האתר עדיין לא עושה זאת. יתרה מזאת, חברות מדיה רבות התרגשו כאשר YouTube מסרה כי היא תעשה שימוש בטכנולוגיה כזו לאיתור סרטונים בבעלות חברות שהגיעו להסכם נרחב יותר עם YouTube.המחבר מזכיר כי מנהלים בחברות כמו NBC וויאקום ביקרו את גוגל על העיכוב. מוקדם יותר החודש דרשה ויאקום מ-YouTube להסיר 100 אלף סרטונים של תוכניותיה, כמו סרטוני מוסיקה של MTV.מחבר המאמר מסביר כי המערכת שמפתחות חברות כמו Audible Magic עושות שימוש בבסיס נתונים רחב שמאחסן חלקים מייצגים דיגיטלים רבים של מוסיקה, תוכניות טלוויזיה וסרטים מוגנים. כשקובץ חדש מועלה לאתר אינטרנט המשתמש במערכת, המערכת בודקת ומשווה אותו לבסיס הנתונים בעזרת טכניקה הידועה כ"תביעת אצבע דיגיטלית". לאחר הזיהוי ניתן לחסום העלאה של תכנים המוגנים בזכויות יוצרים לאתר.