eBay מתכוננת להציע למשתמשי PayPal התקן בטחון קטן שיכלול מפתח המחולל סיסמאות, על מנת להגדיל את אבטחת שירותי התשלומים המקוונים באמצעותה.
ההתקן מציג סיסמא חדשה חד פעמית בצורה של קוד בעל 6 ספרות כל 30 שניות. לקוחות PayPal שיבחרו לעשות שימוש בהתקן יכניסו בכניסה לשירות את הסיסמה הזו עם פרטיהם הרגילים. זהו נשק נוסף בקרב על גניבת מידע אישי ופעולות פישינג.
אם גורם העוסק בהונאות השיג את שם המשתמש והסיסמה של לקוח, הוא עדיין לא יצליח להיכנס לחשבון הלקוח ללא הקוד בעל 6 הספרות. PayPal מניחה כי צעד זה לא ימנע לחלוטין מעשי הונאה ופישינג, אולם מקווה כי זוהי הגנה נוספת נגד מעשים אלו.
מפתח הבטחון של PayPal יעלה 5 דולרים לחשבונות אישיים ב-PayPal וינתן חינם לחשבונות עסקיים. ההתקן נבחן על ידי עובדי PayPal במשך מספר חודשים וניסוי בו ישתתפו לקוחות יחל בעוד כחודש.
בסוף בספטמבר היו קרוב ל-123 מיליון חשבונות ב-PayPal.
לפי גרטנר , כ- 913 מיליון דולר אבדו בתחום המכירות במסחר אלקטרוני ב- 2006, כתוצאה מחששות של הקונים המקוונים לגבי אבטחת מידע. השבוע גם
פורסם כי מומחים מתחום האבטחה של גוגל מצאו כי האתרים של eBay ,PayPal ובנק אמריקה מרכזים 2/3 (63%) מהונאות אתרי האינטרנט.
ההונאה פועלת באופן שבמהלך הגלישה באתרים אמינים, קופצת הודעת דואר אלקטרוני. לחיצה על ההודעה, מעבירה את הגולש התמים לאתרם של הנוכלים אשר מנסה לדלות מהגולש פרטים אישיים כדוגמת מספר כרטיס האשראי שברשותו.
לאחרונה
הודיעה מיקרוסופט כי היא הגישה 129 תביעות בנושא פישינג. פעילות זו היא חלק ממגמה רחבה שניתן לראות בזמן האחרון. חברות הטכנולוגיה אינן ממתינות לסיום טחינת הצדק האיטית ומנסות למנוע את תופעת הפישינג בעצמן, כפי ש
פיתחה חב` מיקרוסופט לאחרונה . תופעת הפישינג ככל הנראה לא תעלם בזמן הקרוב ויש הסבורים כי היא רק הולכת
ומתחזקת .