לפי גרטנר, כ- 913 מיליון דולר אבדו בתחום המכירות במסחר אלקטרוני ב- 2006, כתוצאה מחששות של הקונים המקוונים לגבי אבטחת מידע. עוד fמיליארד דולר אבדו בגלל קונים שסרבו לבצע רכישות מקוונות בגלל חשש הקשור לאבטחת מידע.
46% מכ- 155 מיליון אמריקאיים מעל גיל 18 המשתמשים באינטרנט אמרו כי הם חוששים מגניבת מידע והתקפות אינטרנט שעלולות להשפיע על העסקאות המקוונות שהם מבצעים או על הדואר האלקטרוני שלהם.
גרטנר מעריכה כי החששות הללו מנעו מכ- 33 מיליון אנשים לבצע פעילות בנקאית מקוונת. לפי המחקר, כמעט 9 מיליון אמריקאים הפסיקו לבצע פעילות בנקאית מקוונת, בעוד כ- 23.7 מיליון אמריקאים לא יחלו בפעילות כזו בגלל חששותיהם לגבי אבטחת מידע.
לפי
דו"ח אחר של גרטנר , בעלי הכנסות גבוהות מושכים יותר הודעות דואר אלקטרוני של פישינג ומפסידים יותר כסף בשל כך, לעומת משתמשי אינטרנט אחרים.
לקראת תקופת החגים ובעקבות הגידול ברכישות צרכניות באינטרנט,
צופים מומחים כי תחול עליה משמעותית בכמות ההונאות ברשת בתקופת זו. המומחים צופים כי אחד מכל עשרה קונים בחג צפוי להתקל בנסיון הונאה.
למרות שמצבה של ישראל טוב מאשר ארה"ב ואירופה, יש לזכור כי גם בישראל
חלה עלייה בכמויות ההונאה באינטרנט .