מחברת המאמר טוענת כי בעבר, אם רצית ללמוד משהו על חברה מסוימת או מוצר, הדרך הטבעית הייתה לבקר בספרייה המקומית. בעשור האחרון תופס האינטרנט את התפקיד הזה.לדברי המחברת, בעוד הכלים השתנו, עד לאחרונה תוכן ההתייחסות עצמו לא השתנה. אנשים עדיין פנו למקורות מהימנים כמו חברות חדשות מבוססות.המחברת טוענת כי גישת הרשת החברתית הפתוחה לכולם, ליצירת מידע ועריכת תוכן, משנה את התמונה. ויקיפדיה מהווה דוגמה מובהקת לכך.מה שנכתב עליך או על החברה שלך בויקיפדיה יכול להשפיע על מיליוני לקוחות פוטנציאלים. לדברי המחברת המשמעות היא שמעקב אחר מה שכתוב עליך בויקיפדיה הוא מרכיב חשוב בניהול מותג כיום. המחברת מעלה את השאלה מה עושים אם המידע עליך או על החברה שלך נראה רע? האם משנים את המידע? האם תובעים?בישראל תבע לאחרונה מפיק בתחום מוסיקת המטאל שלושה גולשי אינטרנט שכתבו בגנותו בפורומים באתר תפוז ובאתר היידפארק. למאמר בנושא לשון הרע בישראל "דיני רשת בערפל הקרב" לחצו כאן .