נדחיתה בקשה לרישום סימן מסחר בשם "רדיו ישראל" עבור סרגל כלים אינטרנטי שכולל קישורים למגוון שידורי רדיו ישראליים. בעוד בחירה בתיאור גנרי של מוצר כשמו של המוצר, היא החלטה שיווקית לגיטימית, רישומו כסימן מסחרי ייתן יתרון לאחד העוסקים על חשבון מתחריו ובכך יפר את איזון התחרות ההוגנת.
תאריך: 07.03.2010
בקשה לרישום סימן מסחר 218060
רשם הפטנטים, המדגמים וסימני המסחר
בפני כב` סגן רשם הפטנטים נח שלו שלומוביץ
סייבר גיא יזמות ושיווק
העובדות
בקשה לרישום סימן מסחר בשם רדיו ישראל עבור סרגל כלים אינטרנטי המשולב בדפדפן האינטרנט וכולל בעיקר קישורים למגוון שידורי רדיו ישראליים.
המבקשת בחרה תאור גנרי של מוצרה כשם המוצר, בכדי למשוך אנשים המחפשים מוצר ולא מכירים דווקא אותה.
בחיפושים שנעשו באינטרנט, נמצאו ספר לא מבוטל של עוסקים המשתמשים בביטוי "רדיו ישראל" או בנגזרות דומות לו עד מאד.
המבקשת טוענת כי הנ"ל הם חיקויים שגוזלים את לחמה.
שמות המתחם "רדיו ישראל" על אפשרויות הכתיבה השונות ובסיומות השונות מצויות בידי עוסקים אחרים, שאינם המבקשת, וחלקם מספקים שירותים דומים.
בית המשפט קבע
אחת המטרות של דיני סימני המסחר היא שיכלול ושיפור התחרות בשוק על ידי זיהוי חד ערכי של מוצרים או שירותים עם מקורותיהם. נטילת מילה או מושג המתארים ישירות את המוצר המסומן כמוהם כשלילת התחרות ההוגנת ומתן יתרון שאינו ראוי לאחד העוסקים על חשבון חבריו.
בשוק זה קיימת תחרות. ובתחרות שמתנהלת כולה רק ברשת האינטרנט, מחפשים כל העוסקים מילים שיביאו אליהם את הצרכנים הרלבנטיים.
במקרה זה, הצרכנים הרלוונטיים הם אלה שיחפשו תחנות רדיו שמקורן בישראל.
הבקשה נדחית.